Tuesday, January 12, 2010
TERLALU mudah untuk dibaca, tidak sukar untuk menelah dan mencari tangan-tangan ghaib mana yang sedang mencatur serta merekaletak segala kemelut ataupun petaka agama ini kononnya berpunca daripada UMNO.

Seseorang sedang mencari kambing hitam bagi mengalihkan segala perhatian rakyat daripada membicarakan isu ataupun soal lain yang lebih penting dan keretakan hubungan agama antara Kristian dan Islam dilihat mampu membantu maka bermulalah satu pelan tindakan dan rancangan yang cukup tersusun bagi memanipulasikan keadaan.

Soal bermain sentimen, semua orang tahu kehebatan Anwar Ibrahim.Bijak mengambil dan menggunakan peluang dan ruang, Anwar mempunyai kepakaran yang cukup dan tidak mungkin setanding dengan pencatur politik lain baik dalam UMNO atau pun mana-mana parti dalam Negara ini.

Isu agama menjadi modal yang cukup besar untuk Anwar mengalihkan perhatian rakyat daripada membicarakan kes liwatnya bersama pembantu peribadi Saiful Bukhari dan dalam saat Anwar sedang bermain dan menyalahgunakan proses mahkamah, Anwar seperti dilihat mengambil peluang membakar sentiment rakyat apabila beliau mengambil keputusan menyokong penggunaan kalimah itu untuk orang-orang bukan Islam.

Anwar benar-benar berusaha untuk mengelirukan seluruh sistem yang ada dan dengan menuding jari kepada UMNO sebagai punca kepada segala kemelut agama yang timbul dan secara terangan menuduh UMNO menjadi punca kepada kegelisahan masyarakat, Anwar beranggapan bahawa inilah satu modal cukup besar baginya untuk keluar dari masalah peribadi yang sedang beliau hadapi.

Setelah menyedari Mahkamah Tinggi makin menyedari helahnya yang sengaja melambatkan kes, dan mahu menyalahgunakan proses keadilan mahkamah, Anwar beralih pula ke Mahkamah Syariah supaya membicarakan kes beliau dan Saiful dalam persoalan qazaf dan disinilah Anwar berkeyakina bahawa bila kes tersebut dibicarakan di Mahkamah Syariah, beliau akan terlepas daripada hukuman kerana semasa kejadian beliau meliwat pembantunya itu tidak ada saksi yang melihat beliau memasukkan kemaluannya ke dalam dubur Saiful, tidak ada yang melihat sebagaimanan keris dimasukkan ke dalam sarung ataupun benang di masukkan ke dalam jarum.

Anwar licik dan dalam masa yang sama beliau lupa selicin-licin belut akan tertangkap jua akhirnya, sepandai-pandai tupai melompat, ke tanah jua sudahnya.Dan dia percaya di Mahkamah Syariah, dia akan terlepas dan dibebaskan tanpa dipanggil membela diri.Kerana menyedari dan yakin kemenangan berpihak kepadanyalah, beliau mendesak Mahkamah Syariah mempercepatkan perbicaraan qazaf itu.Dan Saiful pula tidak mampu membawa saksi untuk memberitahu mahkamah yang Anwar meliwat dia bukan sekali tapi  berkali-kali.

Apabila Anwar tidak menyanggah keputusasn Mahkamah Tinggi dalam isu penggunaan kalimah Allah, pemerhati politik yang waras sudah boleh mengagak bahawa akan tercipta satu permainan baru daripada Anwar Ibrahim dan dengan menggunakan segala rangkaian yang ada termasuklah hubungan rapat dengan beberapa kenalannya daripada Negara luar, Anwar dipercayai sedang merancang sesuatu untuk menggugat kerajaan dan Negara.

Bersama rakannya PAS yang juga terpaksa mencium buntut Anwar Ibrahim kerana mereka juga sedang berhadapan dengan krisis dalaman terutama sekali yang membabitkan penyelewengan dan rasuah keluarg a MB Kelantan Nik Aziz, mereka berpadu tenaga dan mencari idea bagaimana caranya untuk meletakkan segala kesalahan yang berlaku ini ke atas UMNO.

Demi kepentingan politik mereka sanggup menjadikan Allah itu satu polemic, Allah mereka jadikan bahan kempen bersama dengan DAP serta puak-puak Kristian yang lain walaupun keseluruhan penganut agama Islam telah menyatakan tentangan terhadap keputusan mahkamah dan kegilaan daripada pihak gereja.Malah ada yang menyerus untuk mebali bersatu tanpa mengira fahaman politik bagi menyanggah kedegilan serta kebiadaban puak-puak gereja dalam isu ini tetapi Anwar,PKR dan PAS mengambil pendirian menyokong keputusan mahkamah itu.

Bagi Anwar dan PAS, mereka tidak pedulikan tentang kesucian kalimah Allah yang sedang diceroboh oleh orang-orang kafir ini.Paling penting kepada mereka, apa sahaja cara yang ada perlu dimanipulasikan demi mencapai matlamat peribadi mereka.

Kerana menyedari UMNO adalah halangan terbesar baginya untuk menakluki Putrajaya, Anwar bijak mencatur dan meletakkan segala kesalahan terhadap bahu UMNO dan dalam masa yang sama, perhatian rakyat dialihkan dengan turut sama memangsai UMNO walaupun hakikatnya UMNOlah yang berjuang untuk mengembalikan Allah itu seperti yang telah termaktub dalam Perlembagaan Negara dan disokong oleh Majlis Fatwa Kebangsaan.

Motif Anwar jelas. Motif PAS terutama sekali Nik Aziz juga jelas. Mereka bermain dengan sentimen supaya rakyat membenci UMNO dan kerajaan serta menganggap merekalah pembela sebuah Negara demokrasi walaupun pada hakikatnya, Anwar dan PAS lah punca kepada segala masalah yang timbul termasuklah penghinaan demi penghinaan yang dilemparkan oleh puak-puak kafir terhadap orang Melayu Islam dalam Negara ini.

Bagi mereka segala itu tidak penting, yang penting Anwar mahu jadi Perdana Menteri dan Nik Aziz mahu rakyat melupakan segala rasuah yang beliau selindungkan di sebalik jubahnya dan juga di sebalik purdah isterinya.Nik sayang menantu dan anaknya.Nik Aziz tidak rela melihat menantunya masuk penjara.

0 comments:

Powered by Blogger.

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers