Tuesday, April 22, 2014


Jangan Najib runtuhkan apa yang Tun Razak bina..

SAYA tidak peduli dan akan terus menulis tentang Biro Tata Negara kerana kepimpinan mereka makin melampau dan pendekatan pengurusan tertinggi makin menjijikkan dan secara terang-terangan sedang menipu PM Najib dan seluruh rakyat Malaysia dan setiap kali blog ini menyiarkan artikel tentang BTN pasti akan ada panggilan telefon daripada tokoh-tokoh yang akan bersetuju dengan pendedahan dan minta terus mendedahkan dan tidak kurang ada juga yang minta saya berhenti menulis tentang BTN dan bertanya apa sebenarnya masalah saya dengan Raja Arif atau nama glamournya RARA (macam penyanyi ataupun pelakon) dimana katanya beliau mempunyai lesen untuk bercakap dan mendakwa semua orang suka bila dia bercakap dan beliau menganggap orang yang tidur sewaktu beliau bercakap adalah orang bengong (itu sedutan ucapan RaRa di London sewaktu bertemu beberapa orang pelajar Malaysia sambil-sambil bercuti untuk bertemu anaknya dengan menggunakan dana kerajaan).
 
Saya  ingin tegaskan bahawa saya tidak pernah ada masalah peribadi dengan RaRa ini malah saya pernah berjumpa, berbincang hingga ditawarkan berbagai-bagai kemudahan untuk membantu beliau tapi bukan persoalan peribadi yang saya ingin atau perjuangkan tetapi persoalan masa depan negara, bangsa dan agama yang mana saya tahu BTN memiliki ruang untuk membantu dan melaksanakannya namun telah dirosak dan dijahanamkan bila Raja Arif dipilih sebagai Ketua Pengarah BTN.



Para pemerhati yang mengikuti dengan rapat setiap isu yang saya ketengahkan tentang BTN pasti akan merasai apa yang dibentangkan melalui  blog ini bukanlah satu isu yang kecil,isu yang somborono atau isu yang sengaja diputarbelit maupun isu yang sengaja diada-adakan tetapi ianya adalah isu yang jelas dimana daripada seremeh-remeh isu yang melibatkan kezaliman terhadap kakitangan BTN hinggalah ke isu api dalam sekam kepada PM Najib malah yang lebih penting adalah kepada kerajaan dan masa depan negara. 


Tanyalah kepada kakitangan yang jujur dan berfikir tentang bangsa,apakah pendedahan—pendedahan dalam blog ini adalah sesuatu yang sengaja dibuat atau itulah yang sebenar sedang berlaku di sekitar BTN  sejak Raja Arif diamanahkan sebagai KP? Jangan tanya kepada yang  kaki jilat 'kaki dan kepala lutut' Raja Arif kerana kalau bertanya kepada jenis penjilat sepanjang zaman ini,jawapannya pasti Raja Arif adalah Ketua Pengarah terbaik dan paling berwiabawa kalau mahu dibandingkan dengan Ketua-Ketua Pengarah sejak BTN ditubuhkan,itu kerana Raja Arif masih lagi Ketua Pengarah.

Cuba tanya mereka ini bila Raja Arif bukan lagi sebagai Ketua Pengarah,yang pasti jawapannya adalah Raja Arif tidak ubah seperti makhluk perosak ataupun anai-anai yang sedang menjahanamkan BTN.Tanya bekas Pengarah BTN Sarawak yang ditukarkan ke ibu pejabat tentang Raja Arif ini dan pasti nada jawapannya tidak sama sewaktu beliau di Sarawak sebagai Pengarah Negeri.



Cuba tanya juga kepada kumpulan audit JPM yang sedang berkampung di BTN sekarang ini,apakah pendedahan blog ini tentang penyelewengan yang dibuat oleh pengurusan BTN tidak ada asas?Jika tidak ada asas mengapa Mokhtar Air Mineral atau lebih mahsyur sebagai Mokhtar PA Sistem dinasihatkan supaya bersara? Namun jika sesiapa yang pergi bertemu dengan Mokhtar secara peribadi akan dapat mendengar luahannya tentang apa yang berlaku dan beliau pasti akan terkilan dengan apa yang Raja Arif telah lakukan dan akhirnya beliau menjadi mangsa kepada kerakusan Raja Arif.


Apakah matlamat peribadi Raja Arif telah TAMAT apabila Mokhtar telah di bersarakan? Tidak sama sekali kerana selagi Anwar Ibrahim tidak dipanggil sebagai SIR dan duduk di Putrajaya,matlamat Raja Arif tidak akan selesai dan sebab  itulah sepamtas kilat Raja Arif dan pemain di belakang tabir yang berlindung di sebalik Jabatan Strategik tanpa berlengah terus menghantar nama calon untuk menggantikan Mokhtar iaitu Razali Malik, seorang lagi PTD yang lahir dari usrah kumpulan yang sama dan antara pentaksub Anwar dalam kerajaan malah pernah menyertai reformasi bersama-sama dengan Shahlan, Raja Arif, Mokhtar, Hanafi,Ahamd Firuz dan lain-lain lagi rangkaian mereka,malah juga antara penyebar gambar mata lebam Anwar dalam tahun 1999. 

Menjadi persoalan juga kenapa dalam ramai-ramai PTD yang berada dalam gred yang layak untuk menggantikan  Mokhtar, kenapa nama Razali Malik yang dicadangkan oleh Raja Arif kepada Timbalan Menteri? YB Dato Razali Ibrahim dah nak mula kena main…! Jaga-jaga Cik Salmah!


Razali Ibrahim jangan sesekali bersubahat..!
Apakah dengan membawa Razali Malik yang ternyata amat totok dengan jemaah ABIM dan bermentorkan kumpulan Anwar ini BTN akan jadi lebih baik dan dapat menjalankan fungsinya sebagaimana hasrat Razali Ibrahim dan PM Najib bagi menghadapi PRU14 atau sebenarnya lebih memudahkan hasrat Anwar Ibrahim dan PR? Itulah yang saya nyatakan bahawa agenda peribadi yang masih belum selesai malah tidak keterlaluan kalau dinyatakan bahawa kezaliman kepada kakitangan, penyelewengan pengurusan untuk gapai  cita-cita Raja Arif akan lebih berleluasa dengan kemasukan Razali Malik kerana diketahui umum dimana pun beliau bertugas sebelum ini, beliaulah dikatakan menjadi penghasut dan orang yang sentiasa perlekehkan dasar kerajaan sejak Anwar tiada dalam sistem kerajaan masakini. Mampos lagi BTN kali ini...!


Dengan itu apa juga agenda peribadi Raja Arif sebenarnya akan jadi lebih mudah sama ada untuk kumpul dana bekal bila ditamatkan kontrak atau terus menjadi api dalam sekam yang akan merosakan kerajaan dari dalam, bila ke `war room’ bukan main lagi beliau persembahkan apa yang BTN sedang rancang untuk bantu kerajaan, tetapi yang jelasnya apa yang dibentangkannya itu hanyalah omongan kosong sebagaimana semua orang tahu dan kenal siapa Raja Arif iaitu kuat lebong seolah-olah beliaulah paling hebat dan sebab itulah beliau sepantas kilat mencari calon untuk menggantikan Mokhtar kerana jika pihak JPA dan SPA menghantar orang yang bukan jemaah dan sealiran dalam perjuangan untuk melonjakkan Anwar pasti semua langkah dan perancangan akan terbongkar dan wajah Raja Arif akan dibogelkan oleh pasukan pengurusan. 
 

Sebab itulah `sparing partner’ yang boleh dicucuk hidung amat-amat di perlukan oleh Raja Arif dan kita amat berharap apa yang sedang diusahakan oleh Raja Arif ini mendapat perhatian pejabat Timbalan Menteri serta TKSU JPM dan bertindaklah segera bagi menyekat kegilaan ini daripada berterusan.


Kita pula,marilah sama-sama kita memainkan peranan untuk menyelamatkan PM Najib, kerajaan dan negara dari kerakusan Anwar yang menggerakkan orang-orangnya seperti Raja Arif,Hanafi dan yang bakal dibawa masuk Razali Malik dari dalam,semaklah dan siasatlan  berapa ramai lagi orang-orang yang spesis sama telah di bawa masuk satu demi satu ke dalam BTN hinggalah matlamat mereka akan berjaya jika tidak dihalang dan apa pun tuduhan pada saya tentang tulisan-tulisan dalam blog ini,sekurang-kurangnya saya telah ambil peranan meskipun dilihat kecil untuk mendedahkan perancangan para petualang bangsa ini kerana orang yang mampu mainkan peranan lebih besar sehingga ke hari ini tidak berbuat apa-apa.


Apakah kita ingin terus bersekongkol dengan segala macam penyelewengan seperti yang telah Mokhtar PA Sistem lakukan dengan membawa pegwai perempuan seorang diri bersamanya ke Jepun tanpa ditemani orang lain.?Apakah itu halal dari segi hukum `agama' ABIM? Menggunakan peruntukan sewenang-wenangnya hinggakan tuntutan daripada Wisma Putra melebihi RM80 ribu untuk satu program kecil dan kemudian bila selesai program balik mengemukakan pula tuntutan perbelanjaan sedangkan semua perjalanan dan elaun telah dibiayai. Apakah itu semua halal ikut ajaran ABIM? 


Jika kita terus membenarkan Raja Arif dan selepas ini Razali Malik masuk pula menggantikan Mokhtar, semuanya akan berulang semula bagaikan `copy and paste’  sahaja kerana kepada penganut-penganut ajaran ABIM ini,khianat kepada kerajaan BN,menyeleweng duit kerajaan BN,berlaku zalim kepada kakitangan kerajaan BN adalah halal dan haram bagi mereka adalah bila mendedahkan saipa Anwar dan perancangan musuh-musuh kerajaan kerana jika terus didedahkan maka akan terbongkarlah wajah-wajah siapa yang sebenarnya musuh kepada  kerajaan BN.


Kepada PM Najib,Razali Ibrahim silalah cabut duri yang sedang menikam kerajaan ini dan padamlah api dalam sekam yang sedang merebak dan patahkanlah gunting yang sedang menikam dalam lipatan ini.BTN tidak pernah salah dan yang salah adalah KP dan TKP mereka..!

0 comments:

Powered by Blogger.

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers