Sunday, January 29, 2012

Hadi lari dari tanggungjawab!
SEBELUM ditimpa malu ataupun dimalukan oleh ahli-ahli partinya sendiri hingga tersingkir dari jawatan Presiden pada Muktamar PAS akan datang,  Hadi Awang mengambil langkah drastik,gelojoh dan begitu terburu-buru untuk melepaskan jawatannya sebagai Presiden parti serta mengumumkan tidak akan bertanding dalam PRU13 sedangkan parti yang beliau sedang pimpin ketika ini sedang ditimpa oleh berbagai-bagai musibah.

Hadi seperti mahu lari dari tanggungjawabnya ataupun kerana beliau yakin bahawa beliau telah gagal untuk menjadi Presiden yang baik kepada parti yang kononna berteraskan Islam,beliau tidak ada pilihan melainkan meninggalkan parti itu untuk dipulih ataupun terus dikhianati oleh orang lain.

Langkah Hadi Awang ini mungkin  juga kerana beliau telah mencium bau busuk yang sedang melanda PAS ketika ini dan sebagai mahu menampakan beliau tidak bersalah sekiranya PAS berkubur lantaran dikhianati oleh kepimpinan PAS tertinggi lain, Hadi mengumumkan langkah awal dan jelas sangat beliau tidak mahu bertanggungjawab di atas apa yang akan berlaku pada PAS nanti.

Umum semua tahu betapa Hadi Awang mengharapkan Nasharudin Mat isa sebagai regunya memimpin PAS tetapi malang menimpa bila Nasha yang dikatakan mewarisi kepimpinan ulamak disingkirkan oleh kumpulan Erdogan yang begitu bercita-cita besar untuk menguasai PAS dan kemenangan Mat Sabu hanyalah sekadar mahu menyingkirkan Ustaz Nasha dari jawatan itu kerana yang merancang adalah dari kalangan tiga  Naib Presiden dan Husam dilihat sedang bercita-cita untuk bergelar Presiden PAS.

Sebenarnya Hadi Awang sudah hilang upaya serta cengkaman untuk mengepalai PAS kerana beliau sedang dikelilingi oleh puak-puak Erdogan dan IRC lihattulisan sebelum ini yang menyokong Anwar Ibrahim dan tindakan Hadi sejak Muktamar PAS yang lalu langsung tidak mencerminkan kepimpinan PAS yang sebenar kerana Hadi terlalu banyak tunduk serta mengalah terutama sekali kepada kehedak DAP dan PKR.

Hadi gagal berbuat apa-apa sehingga tersingkirnya Hassan Ali dan jelas islam secular sedang meresap ke dalam pimpinan PAS dan PAS ke arah menyokong Islam liberal atau pluralism didokong hebat oleh Anwar serta juak-juaknya hingga PAS tergamak mengistiharkan bahawa mempertahankan Anwar itu adalah satu jihad.

Barangkali kerana takut terlalu banyak lagi dosa terhadap Islam, Hadi Awang mengambil langkah terburu-buru dan paling tidak bertanggungjawab kerana sejak beliau menjejak kaki ke dalam PAS, fatwa Hadilah yang banyak memecahbelahkan umat islam hari ini daripada sembahyang dua imam hingga kepada sembelihan  orang UMNO haram untuk dimakan.

Signal Hadi ini juga sebenarnya boileh dilihat sebagai satu sindiran kepada Nik Aziz yang masih bersedia untuk bertanding dalam PRU13 sekiranya dicalonkan dan jelaslah Nik Aziz mabuk dengan kuasa hinggga memaksa Hadi bersindiran sedemikan.

Peluang Husam sebagai Presiden cerah!
Tindakan Hadi ini akan membuka jalan lebih mudah kepada Husam Musa untuk menguasai PAS dan diyakini sekiranya Hadi berundur dari kerusi Presiden Husam pasti akan menawarkan dirinya sebagai memanafaatkan gerakan tersusun yang dimulai daripada Muktamar PAS lepas. Husam sedang mengintai dengan penuh minta dan berahi kerusi Presiden PAS.

Gabungan Erdogan dan IRC yang menyokong Anwar lebih memudahkan lagi untuk menyingkirkan kepimpinan ulamak dalam PAS dan tindakan terbaru Nik Nazmi serta Aziz Bari yang menyerang MB Kedah Azizan Razak adalah langkah yang paling jelas untuk dinilai bahawa menjelang PRU13 nanti, PAS akan terus bergolak dan bakal berdepan dengan krisis kepimpinan paling teruk dan busuk sepanjang PAS ditubuhkan.

Azizan boleh kita sifatkan sebagai pemimpin PAS yang berani apabila menyelar bahawa Buku Jingga bukanlah Al Qur`an dan ini menimbulkan kemarahan bukan sedikit kepada pakatan pembangkang lain hingga mengupah Aziz Bari dan Nik Nazmi untuk menyerang serta memperlekehkan MB Kedah itu.

Hadi Awang sepatutnya membawa keluar PAS daripada pakatan pembangkang itu dan bukannya melarikan diri dari masalah demi masalah yang menimpa PAS dan sekiranya Hadi membiarkan PAS terus berada dalam pakatan tersebut,Hadi sebenarnya sedang membina keranda untuk menguburkan PAS bersama dengan prinsip serta kepercayaan ahli-ahli PAS kepada pemimpin mereka.

PAS masih selamat sekiranya mereka keluar dari pembangkang dan berdiri sendiri untuk menentang UMNo dan Barisan Nasional dan selagi PAS berada dalam pembangkang maka selag itulah PAS akan mengkhianati Islam yang mereka gunakan selama ini untuk mengaburi mata rakyat bagi meraih undi.Talkin untuk PAS masih mampu ditangguhkan kalau Hadi bersedia untuk bertaubat.Paling penting Hadi jangan lari dari tanggungjawabnya

3 comments:

tmg said...

artikel menarik, tq

Anonymous said...

lagi baik mampus..putar belit agama skrg mahu bersara.. hadi memang babi bangkai.

Anonymous said...

pegi mampus kau hadi.

Powered by Blogger.

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers