Sunday, January 17, 2010
MARAH sungguh Nik Aziz,Selepas menyerang dan mengeji  beberapa blog dengan hingga dicerca sebagai  celaka  kepada penulisnya, Nik Aziz masih lagi memperkecilkan peranan yang dimainkan oleh media internet meskipun selama ini beliau menganggap media internetlah yang banyak menyumbang kepada kejayaan parti-parti pembangkang terutamanya di PRU12 lalu.

Bila Nik Aziz menuduh media internet bukan lagi medan ilmu yang baik dan lebih banyak mengumpat daripada berkata benar serta banyak menyerang keperibadian tertentu, kemarahan Nik Aziz ini ada kaitan dengan pendedahan kepincangan dan penyelewengan beliau sebagai MB serta rasuah beliau,menantu dan keluarganya.

Selama  ini Nik Aziz begitu hebatt menyanjung dan mempertahankan kredibiliti media internet ini  tetapi sejak akhir-akhir ini Nik Aziz begitu terekan dan telah beralih pandang dengan menganggap media internet ini sebagai pengacau kepada kepimpinan PAS dan juga pembangkang.

Pujian yang selama ini diberikan oleh Nik Aziz rupanya hanya kepada blog-blog  yang memuji sertta menagngkat namanya sebagai seorang ulamak dan tok guru yang didewakan oleh PAS serta penyokongnya tetapi apabila ada blog-blog yang mengkritik dan tidak memuji beliau sebagai pemimpin hebat, bersih dan berkarisma atau sebagainya yang baik-baik, blog ini akan dianggap sebagai blog yang tidak bertanggungjawab dan bertaraf celaka serta tidak mempunyai ilmu.

Sikap Nik Aziz ini ternyata mengundang reaksi yang pelbagai.Setelah taraf ulamak dan perguruannya dalam soal agama mula diragukan, Nik Aziz tiba-tiba menjadi pemimpin yang pasif, double standard dan mahu seluruh media yang ada dalam negara ini termasuk media maya memujinya, mengagungkan dan meletakkan beliau sebagai pakar rujuk dalam soal agama,perpaduan dan perjalanan politik dalam Negara ini.Media internet wajib memujinya dan lebih mencerca ataupun mendedahkan kepincangan UMNO serta Barisan Nasional, blog sebegini akan dianggap berilmu dan tidak mengumpat

Nik Aziz memang mempunyai blog-blog tertentu yang sanggup bersekongkol dengan segala kebejatan serta salahlakuknya melalui pentadbiran sebagai Menteri Besar Kelantan dan blog-blog ini terus mengabui mata rakyat dan penyokokng PAS untuk terus melihat batang tubuh Nik Aziz ini  yang tidak ada cacat celanya. Nik Aziz dijadikan sebagai idola, setaraf pemimpin agung Islam pada zaman nabi,pemimpin yang baik, tidak rasuah, meletakkan kepentingan rakyat lebih utama daripada kepentingan peribadi dan keluarga.Inilah Nik Aziz yang hipokrit.

Tetapi apablila ada blog-blog tertentu mendedahkan bahawa Nik Aziz sebenarnya turut sama terlibat dengan rasuah serta penyelewengan, kroni dan nepotisme, blog-blog inilah yang dainggap oleh Nik Aziz sebagai tidak bertanggungjawab dan kemuncak kemarahan Nik Aziz apabila beliau mencelakakan penulis dan blog-blog yang dimaksudkan itu.

Kerosakan serta kerakusan Arif Fahmi, menantu Nik Aziz yang dilihat membolot segala kekayaan melalui PMBK turut mengundang ataupun membuka ruang bahawa Nik Aziz turut terlibat sama dalam beberapa siri penyelewengan ataupun rasuah yang dilakukan oleh menantunya itu dan kemuncak kepada mahu menutup malunya ataupun menipu rakyat Kelantan,

Nik aziz tunduk mengalah apabila terpaksa membayar jumlah wang hampir RM50 juta kepada syarikat Sensa Timur atas kecuaian ataupun penipuan yang dibuat oleh PMBK melalui menantunya.Wang rakyat Kelantan Nik Aziz gunakan bagi membayar segala kesalahan dan kesilapan yang dilakukannya
.
Blog dan media internet lain mula mendedahkan satu persatu kerakusan Nik Aziz dan keluarganya menggunakan kuasa yang ada bagi meraih untung dan membolot kekayaan peribadi serta keluarga sehinggakan mendorong Nik Amelina, isteri Arif Fahmi, anak Nik Aziz membuka blog sendiri bagi mempertahankan bapa dan suaminya yang telah diserang hebat oleh media internet lain.Anak beranak berpakat  menutup segala kecelakaan yang mereka lakukan.

Gabungan anak beranak dan menantu ini  bergerak secara bersepadu untuk menangkis segala serangan yang telah disasarkan kepada keluaraga mereka. Nik Aziz menggunakan pengaruhnya dalam PAS, Arif Fahmi pula memperalatkan bapa mertuanya untuk terus berkuasa dan membenarkan isterinya berhujah mempertahankan diri beliau dan Nik Aziz dalam blog peribadinya.

Nik Aziz sedar beliau sudah pun berada diambang kemusnahan keperibadiannya sebagai pemimpin yang kononnya berwajah islam. Pekung yang selama ini beliau sembunyikan perlahan-lahan terserlah dan nanah-nanah dalam pemerintahannya hampir 20 tahun di Kelantan mula membiak keluar dan kebusukan kepimpinannya semakin hari semakin terbongkar.

Rupanya Nik Aziz hanya alat ataupun cuma sebatang ball pen yang hanya digunakan untuk menandatangani sebarang kertas perjanjian ataupun memo dan beliau sebenarnya tidak tahu ataupun tidak pernah mengambil tahu apa yang tertulis di atas kertas tersebut terutama sekali yang datang dari menantunya Arif Fahmi.

Nik Aziz percaya, beliau perlu menyerang media internet yang tidak menyokong dan memujinya ini supaya tidak  membunuh keyakinan penyokong PAS terhadap beliau yang mula beralih arah untuk mempercayai bahawa Nik Aziz ini seorang menteri Besar yang korup. Nik Aziz melihat pendedahan demi pendedahan yang dibuat oleh blog-blog yang selama ini dilihat sebagai pro PAS akan menjadikan beliau malu sampai akhir hayat dan kesedaran media internet ini harus disekat sebelum terbongkar lebih banyak lagi segala salah laku yang beliau selindungkan selama ini.

Selama ini beliau menyakini, media internet akan sentiasa menyokong apatah lagi dengan penipuan imej bersih,sihat,ulamak dan bertanggungjawab yang belaiu pamerkan sejak menjadi pemimpin PAS dan Menteri Besar Kelantan namun barangkali beliau tidak sedar bahawa pepatah ada menyebut ``tidak tertutup bangkai gajah’ dan bangkai inilah yang menjadi bayang-bayang menakutkan Nik Aziz..

Bersanggahlah Nik Aziz dengan apa cara sekalipun, PAS perlu melihat Nik Aziz sudah tidak relevan dan menjadi liabaliti kepada PAS secara keseluruhan dan Nik aziz sekarang ini menjadi seperti anai-anai yang sedang memakan secara perlahan struktur pembinaan kekuatan PAS selama ini. Lama kelamaan PAS akan runtuh hanya kerana seseorang yang bernama Nik Aziz Nik Mat.

1 comments:

Anonymous said...

uncle, tidak perlu membenci nik aziz. jangan lihat seseorang itu dengan sisi tepi sahaja. kenapa nik aziz uncle persoalkan, najib pulak uncle tak nampak kelemahannya? kenapa blog ini harus menyerang kelemahan pembangkang sahaja? bukankah terlalu banyak kelemahan najib dan umno sendiri yang kita harus fikirkan?

Powered by Blogger.

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers