Tuesday, December 8, 2009
CINA DAP semakin celupar, semakin kurang ajar dan setiap masa mencipta kebiadapan tersendiri.Mereka yang dulunya diberikan ehsan sebagai warganegara sebagai memenuhi syarat menuntut kemerdekaan sudah mula menunjukkan belang mereka dan semakin kerap kebelakangan ini menyerlahkan tindak tanduk seperti belanda dapat tanah dan mula mahu menggangap serta menjadikan Negara ini sebagai ketuanan mereka.

Insiden memjiak gambar adalah antara kebejatan sikap mereka.Mereka bangga dan angkuh kerana mampu merampas Pulai Pinang daripada Barisan Nasional.Berbekalkan semangat sokongan daripada Melayu bangsat seperti Anwar Ibrahim dan KeADILan serta berjaya memperlatkan PAS untuk sama-sama mendokong gagasan Malaysia Malaysianya, DAP berjaya memporakperandakan penyatuan Melayu dan mereka hari ini mula dilihat semakin kuat untuk menumbangkan sebuah kerajaan yang didominasikan olah kepimpinan Melayu.

Dengan pengetahuan yang luas tentang kelemahan=kelemahan Melayu, DAP melebarkan jaringan dan sokongan untuk menarik sebahagian besar yang menyokong KeADILan dan PAS untuk menyokong perjuangan mereka dan dalam masa yang sama Melayu mula lalai dan mula mempercayai KeADILan dan PAS adalah parti alternative sebagai menggantikan Barisan Nasional atau UMNO sedangkan hakikatnya mereka sedang terpedaya dan diperdaya dengan label perjuangan parti itu, sebenarnya mereka adalah instrumen penting kepada pacuan DAP dalam merentasi pentas politik Negara
.
Anwar Ibrahim yang tesepit untuk membersihkan kekotoran pada dirinya dengan berbagai-bagai isu seperti isu liwat dan sebaginya serta impian besar berlandaskan nafsu untuk menjadi Perdana Menteri bagi menidakkan segala tuduhan yang dilemparkan ke atasnya sanggup membelakangi tabiat dan budaya bangsa Melayu dengan memilih DAP sebagai batu loncatan sedangkan jelas kedudukan pengagihan kerusi2 politik lebih memihak kepada bangsa Cina dan India.

Anwar dijadikan papan bidak oleh DAP untuk memecahkan undi Melayu dan terbukti di Perak serta Pulai Pinang, yang sebenarnya menguasai kerajaan adalah daripada kaum pendatang ini
.
PAS pula atas dasar kebencian teramat sangat kepada UMNO hingga menolak pelan perpaduan mula tersasar jauh dari asas serta matlamat perjuangan parti itu dengan sanggup memilih DAP untuk bersekongkol sedangkan Karpal Singah pernah mengeaskan bahawa PAS tidak akan dibenarkan sama sekali untuk mendirikan sebuah Negara islam dan meletakkan mayatnya sebagai galang ganti sebelum PAS berjaya dengan usahanya.

Meskipun DAP berulangkali mempersendakan Islam dan bangsa Melayu, PAS tidak berdaya untuk menolak maupun menentang sebarang tindakan yang dilakukan oleh DAP dan sikap PAS ini terutama melalui lidah bercabang Nik Aziz menjadikan DAP semakin berani, semakin rakus dan menganggap mereka telah berkuasa secara majority apabila rakyat memberikan pilihan kepada mereka melalui PRU12 lalu.

Rakyat yang terpinga-pinga, menjadi mangsa dan dimangsai oleh kelompok pimpinan PAS dan KeADILan berada diambang perpecehan yang cukup menakutkan.Sengketa sesama bangsa berpanjangan dek termakan hasutan serta persepsi politik yang dimainkan oleh parti cauvinis Cina ini.

Mereka mula gelap mata apatah lagi bila Anwar dan pimpinan PAS terus menyerang keperibadian dan kepimpinan Perdana Menteri Najib dengan disogokkan kepada rakyat pelbagai cerita-cerita fitnah ytang mereka rekayasakan sepanjang waktu.

Politik perkauman yang DAP mainkan ini bakal mengheret orang-orang Melayu ke lembah perpecahan meruncing apatah lagi sejak akhir-akhir ini orang Melayu dilihat mula hilang pedoman, akal dan fikrah manusia kerana sudah taksub dan melihat Anwar serta Nik Aziz itu sebagai manusia suci yang mampu merubah lanskap politik Negara.

Bagi mereka dan rakyat yang gelap mata serta buta hati dan akal fikirannya Anwar adalah agena perubahan dan Nik Azizi itu mereka umpamakan sebagai Nabi akhir zaman yang mampu melakukan apa sahaja termasuklah mendoakan untuk kemusnahan orang lain.

Ramai pemerhati politik melihat sejarah ketuanan serta keagungan bangsa Melayu ini akan terkubur sekiranya tidak wujud anjakan paradigm baru di kalangan orang-orang melayu dalam Negara ini untuk kembali bermuhasabah diri, melihat dan membela nasib bangsanya yang sekarang ini seperti telur yang berada di hujung tanduk.

Melayu harus bangkit semula dan sekaligus mengenepikan sentimen politik kepartian kerana harga bangsa mereka ini sedang dilelong dengan harga yang cukup murah oleh Cina DAP dan yang memgenag loceng lelongan itu adalah Anwar dan Nik Aziz manakala yang bakal mengaut untungnya adalah bangsa yang diberikan tempat dalam Negara ini.

4 comments:

Anonymous said...

Sata setuju bahawa sengketa Melayu ini harus dihentikan.Bangsa ini akan hancur di tanag org2 yg mempunyai kepenyingan peribadi..

Haji Ishak, Tapah, Perak.

Anonymous said...

u r rite..
kebimbangan kami generasi muda apakah warisan kami nanti tanah tapi seperti PALESTIN??

jebat berkokok said...

kenapa terlalu banyak ruang yang diberikan kepada mereka yang tidak tau berterima kasih? kenapa dibiarkan pateh karma wijaya dan si kitol mencorakkan politik Malaysia?perlukah ada ketegasan untuk mententeramkan Malaysia?

PUTRA MERDEKA said...

mereka biadap kerana adanya melayu bangsat!

Powered by Blogger.

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers