Monday, September 7, 2015

TIDAK ada yang lebih memilukan bila melihat bangsa terus dihina,deikeji serta diaibkan dan tidak terasa terhina sangat tatkala Bersih 0.1 hingga Bersih 0.3 tetapi Bersih 0.4 adalah satu perlakuan yang cukup sukar dimaafkan oleh orang-orang Melayu yang mempunyai hati serta perasaan dan jika  tragedi hitam 13 Mei 1969 46 tahun yang lalu berlaku, kita faham waktu itu sebahagian orang Cina masih lagi kecewa dengan kemerdekaan Negara yang secara automatik mengangkat orang Melayu menjadi ketua.

Rasa angkuh mereka yang menguasai ekonomi menyebabkan mereka merasakan mereka lebih berhak kerana kononnya mereka lebih cerdik dan menguasai ekonomi (38% waktu itu), malah rasa sayang dan cinta kepada Tanah Melayu juga belum terbit kerana baru sahaja menjadi Warganegara.

Hasutan demi hasutan dibuat secara berpanjangan khususnya apabila Singapura disingkir keluar dari Malaysia dan mereka waktu itu cuba mengagalkan kemerdekaan Negara kerana telah menjadi syarat bahawa kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu akan kekal jika tiada sebarang perbalahan kaum dalam tempuh 10 tahun.

Mereka merancang dengan sengaja untuk timbulkan perbalahan dalam tempoh itu kerana jika berlaku pasti landskap negara akan bertukar dan mungkin mereka berpeluang memerintah negara bila status kemerdekaan dikaji semula.

Namun syukur, perancangan jahat sebahagian Cina ini tidak berlaku dalam tempuh 10 tahun dari tarikh kemerdekaan sebaliknya berlaku 2 tahun selepas tamat tempuh perjanjian kemerdekaan. Bukan main dalam tempuh itu gerakan provokasi sebahagian Cina dibuat kepada orang Melayu dalam pelbagai kaedah. Bukan setakat kata-kata penghinaan “melayu balik kampung tanam jagung”, malah perbuatan mereka juga mencabar kesabaran orang Melayu melalui perbuatan dan tindakan yang memalukan.
Laporan kertas putih MAGERAN dan dokumen sejarah telah mengesahkan betapa kurang ajarnya sebahagian Cina yang diberi kerakyatan dan mengaku sebagai rakyat Malaysia. Sayangnya mereka terlupa membaca tentang kedudukan majoriti Melayu di sisi Perlembagaan dan taburan Melayu melalui konsituansi pilihan raya yang akhirnya memberi Melayu peluang melalui sistem demokrasi untuk kekal berkuasa.

Itu sebahagian dari catatan sejarah lama  yang akhirnya meminta orang Melayu juga bertindak balas mengajar orang Cina bagaimana mereka harus hidup saling hormat menghormati dan memahami rukun hidup bernegara.

Sepatutnya mereka berterima kasih kepada kerajaan waktu itu kerana mengambil keputusan segera mengistiharkan darurat dan menubuhkan MAGERAN, jika tidak kerana keputusan segera kerajaan itu rasanya baka Cina yang ada dalam Negara ini sudah tidak seramai seperti sekarang.

Ingatkan orang-orang Cina ini telah belajar dari sejarah, rupa-rupanya perancangan OVERSEA CHIENESE ini lebih diterima oleh Cina-Cina yang ada dalam negara berbanding dengan dasar kerajaan Malaysia. Ingatkan selepas 46 tahun yang dulu mereka sudah faham tentang orang Melayu, telah timbul rasa kasih dan cinta kepada negara yang telah memberi pelbagai nikmat pada mereka, telah terdidik dengan Dasar Pendidikan Kebangsaan, telah berintegirasi dengan proses integrasi nasional dan telah tahu hak-hak mereka di sisi Perlembagaan, rupa-rupanya mereka hanya bersandiwara semata-mata menjadi rakyat yang diberi berbagai kebebasan mengaut kekayaan dan mendapat nikmat dalam pelbagai sektor kehidupan, tetapi sikap tamak dan angkuh terus bersemadi dalam hati mereka untuk merampas kuasa politik.



Maka tepatlah bidalan orang-orang tua yang berpesan, mereka ini tak ubah seperti melepas anjing yang tersepit, kerana selepas 46 tahun berlalu, Cina-Cina ini kembali semula untuk menjayakan matlamat OVERSEA CHIENESE untuk menguasai Negara berasaskan falsafah dan ajaran YAHUDI sebagai mana tercatat dalam “protocol of the elder zion” dengan mengeruhkan hubungan rakyat dengan pemerintah, mengikis keyakinan rakyat kepada kerajaan dan menimbulkan keraguan rakyat kepada kerajaan melalui persepsi yang meragukan kepada pemimpin dan kerajaan.

Kini sekali lagi nafsu serakah mereka cuba lampiaskan. Kurang ajar dan kebiadapan mereka sudah mula mahu dijelmakan semula kerana kononnya sekarang adalah waktu terbaik kerana orang Melayu sedang berpecah belah dan sudah ramai Melayu menjadi liberal dan tidak lagi mementingkan bangsanya.


Antara Cina yang biadap dan kurang ajar..!
Pelbagai provokasi sama ada secara individu atau berkumpulan mula mereka zahirkan yang kesemuanya bermatlamat hanya untuk merampas kuasa politik. Bermula dengan kenyataan2 yang memperlekehkan bangsa Melayu, agama Islam yang menjadi agama Persekutuan, sehingga yang paling melampau ialah MEMIJAK gambar pemimpin Melayu di dalam BERSIH 0.4 baru-baru ini.

Ini persoalan bukan soal gambar NAJIB RAZAK, bukan soal  HADI AWANG, ini adalah memijak gambar dua pemimpin politik parti terbesar orang Melayu. Perbuatan ini seakan direstui oleh semua Cina yang ada sama ada yang menggerakkan gerakan politik dalam pembangkang, malah lebih dikesali Cina yang duduk bersama dengan kerajaan juga menjadi bisu dan kehilangan kata-kata.

Kepada seluruh orang Melayu apakah tafsiran dan signal dari apa yang telah mereka lakukan ini? Apakah ini bukan petanda bahawa orang-orang Cina sudah sepakat menolak orang Melayu sebagai pemimpin? Apakah ini bukan bermakna mereka juga sudah bersedia untuk menghadapi kebangkitan orang Melayu?

Lantaran itu apakah cukup sekadar Melayu berhimpun dan mengutuk tindakan mereka dan membuat laporan polis semata-mata supaya tindakan undang-undang di ambil kepada yang bertanggungjawab? Sejak bila Cina-Cina yang kurang ajar ini menghormati undang-undang dan Perlembagaan Negara? 


LKS terus mencabar kesabaran Melayu
Sebab itulah apabila ada kesedaran dan pihak yang ingin mengambil tindakan serupa untuk menghimpunkan Melayu dalam jumlah yang besar dan turut berarak di Bukit Bintang KL pada 16 September nanti ianya perlu disokong dan di bantu.

Bukan soal siapa penganjurnya, bukan soal ingin menari ikut rentak gendang yang di palu, tetapi telah sampai masanya Melayu perlu bersatu, bergabung dan bangkit untuk tunjukkan kepada Cina bahawa semangat perjuangan Melayu yang diwarisi daripada Tok Janggut, Dato Bahaman, Mat Kilau , Dato Maharaja Lela, Dol Said malah semangat KIYAI SALLEH masih mengalir dalam darah Melayu yang ada dalam negara ini.

Jadi 16 September nanti di Jalan Bukit Bintang,Petaling Street atau dimana sahaja kawasan yang Cina dominasi, kita ingin beritahu kepada orang-orang Cina dan juga sebahagian kecil Melayu yang menjadi tali barut bak Si Kitol dan Raja Mandeliar bahawa Cina perlu bersyukur dengan kemakmuran dan kekayaan yang telah mereka kaut dan perolehi atas kemurahan hati orang Melayu dari dulu hingga kini.


Jika mereka kurang ajar dan bertindak ingin merampas kuasa dalam negara ini, mereka harus bersedia menanggung akibatnya jika mereka tidak mendidik dan mengajar keturunan mereka agar faham dan tahu menghormati Hak Istimewa orang Melayu, kedudukan Raja-Raja Melayu dan paling penting Islam agama persekutuan.

Mana-mana pencabulan kepada tiga (3) perkara asas ini adalah seumpama mengisytiharkan perang kepada bangsa Melayu dan mereka kenalah bersedia menanggung akibatnya. Jika setiap hari mereka bersedia menyalakan percikan bunga api, mereka harus bersedia untuk melihat kebakaran besar daripada api yang mereka nyalakan.

Harapnya janganlah pula ada dikalangan Melayu yang kononnya hebat bergelar Ayahanda, Abang Long, Abang Ngah dan Abang Chik yang rangkaiannya hebat diseluruh negara, persatuan-persatuan silat yang kononnya menjulang pusaka Melayu, NGO-NGO yang berjuang dan mendapat geran daripada kerajaan Melayu yang gah dengan melantik dan memberi persalinan hebat kepada para pemimpin Melayu, saat ini tiba-tiba menjadi Melayu yang selama ini mempusakai darah perjuangan dan ilmu pertahanan diri  yang ada mulut tetapi bisu, ada telinga tetapi pekak, ada mata tetapi buta melihat penghinaan dan kebiadaban yang Cina lakukan kepada Pemimpin Melayu.

Mana maruah dan keberanian kita yang diwarisi saat Melayu dihina dan di pijak sebegini rupa oleh Cina? Apakah kita tiba-tiba menjadi bangsa yang begitu toleran dan cuba melihat isu ini dengan sudut pandang rasional, kononnya yang berlaku bukan masaalah Cina ingin tunjuk kurang ajar dan biadap mereka dan bukan perkauman?

Pelik tetapi benar, tiba-tiba banyak pertimbangan rasional yang mula dikeluarkan oleh Melayu sama ada Melayu yang menyarung uniform pasukan keselamatan, memakai jersi parti politik Melayu, memakai baju korporat NGO yang bercakap dengan nada supaya Melayu tidak bertindak balas kerana negara ini ada undang-undang, mempertikaikan kejujuran penganjur 16 September, membangkitkan isu peribadi, menilai dari sudut untung rugi duit dan perbelanjaan untuk penganjuran perarakan Melayu, sedangkan ketika Cina mempertontonkan kebiadapan mereka kepada bangsa Melayu yang majoriti dan masih menguasai politik Negara dan kerajaan, semua yang bercakap ini berada dimana pada waktu Bersih 0.4 berlaku?



Cacing sudah naik ke mata...
Mudah dan ringkas, apakah kita semua sudah bersedia untuk serahkan negara ini kepada Cina memerintah? Kalau semua sudah bersedia memang layaklah kita menilai dengan ayat dan ucapan yang diberikan tetapi pada kami yang akan berjuang, bukan bilangan orang yang akan menyertai menjadi perhitungan gagal atau berjaya, bukan soal wang ringgit yang akan dihabiskan, bukan soal ingin engkar dan letak dijamban peraturan dan undang-undang, tetapi kami ingin sampaikan mesej, biarpun sudah ramai Melayu yang sudah berhutang budi dan telah dibeli oleh Cina, biarpun mungkin ada Melayu yang tidak mementingkan maruah kerana telah mewah dan menjadi golongan elite dan pertengahan, tetapi masih ada lagi Melayu yang mewarisi darah pejuang-pejuang yang tidak akan membiarkan Cina boleh bertindak sesuka hati seakan-akan negara ini tiada bertuan apatah lagi bila kurang ajarnya  mereka memijak gambar pemimpin parti terbesar Melayu yang memberi gambaran bahawa mereka sudah diambang mengambil alih Negara daripada dua parti politik terbesar orang Melayu….

Kepada yang bergelar Melayu rakyat dan warganegara, kita perlu bangkit sebagai Melayu Besatu bagi memastikan Cina faham dan makin kenal watak Melayu yang kesabarannya ada had dan batasnya, kepada Melayu yang datang dari seluruh nusantara untuk mencari rezeki walaupun kalian bukan warganegara, bantulah bangsa Melayu ini kerana kalian perlu ingat bahawa peluang kalian mencari rezeki akan hilang bila Cina berkuasa dan memerintah Negara ini. Marilah kita bersatu seluruh Melayu, kerana Melayu itu adalah tanah mu, Melayu itu adalah bangsa mu, Melayu itu adalah darah mu, Melayu itu adalah perjuangan mu……


4 comments:

Anonymous said...

Sangat setuju...

Anonymous said...

Tahniah, insyaallah jika boleh lolos , saya kita ajak rakan lain bersama

Anonymous said...

Artikel ini perlu di viral kan segera dan setiap masa bagi mengingatkan bangsa Melayu untuk turun. Admin perlu minta tolong dengan blogger lain untuk meviralkan artikel ini.tq

Anonymous said...

SYABAS ANAK2 KU....TERUSKAN USAHA MURNI MU..IBU AMAT BANGGA KERANA MASIG ADA BANGSA MELAYU YANG MEWARISI SEMANGAT MAT KILAU....AYOH BERAMAI2 KELUAR ESOK..TUNJUKKAN PADA DUNIA KITA BANGSA BERDAULAT...

Powered by Blogger.

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers