Friday, June 28, 2013


Adakah mereka ini Hakka?
SEJAK tahun 1400 atau mungkin lebih awal lagi bangsa Melayu menjalinkan hubungan yang cukup erat dengan kerajaan Maharaja Cina yang diketuai oleh Laksmana Cheng Ho daripada Kaum Hui yang beragama islam dan keutuhan hubungan ini tidak pernah tercalar ataupun binasa semangat perkongsian antara Melayu dan Cina walau dalam apa keadaan sekalipun.


Cina adalah satu bangsa yang amat besar dan dalam bangsa Cina wujud berbagai-bagai suku kaum seperti Kantonis,FuChow,Hainan tetaoi bangsa Melayu menerima dengan tangan terbuka kemasukan suku kaum ini ke negara Malaysia kerana hasil  hubungan baik yang terjalin sekian lama itu.

Tetapi malangnya kita tidak mengetahui ataupun mungkin terlepas pandang bahawa yang menjadi punca keretakan serta perselisihan faham,caci maki antara Melayu dan Cina di Malaysia hari ini adalah didalangi oleh satu kaum Cina yang berbangsa Yahudi bernama Kaum Hakka,sebahagian besar pemimpin daripada kaum inilah yang sekarang ini sedang menyalakan api perbalahan antara Cina dan Melayu dalam negara ini serta memegang jawatan-jaawatan utama dalam parti pembangkang di negara ini.

Sebagai kita yang tahu sejarah,kita tidak mahu bangsa Melayu memusuhi semua bangsa Cina tanpa usul dan pembuktian fakta daripada sejarah-sejarah yang dicatatkan membuktikan bahawa bangsa Cina sendiri menolak suku kaum Hakka ini dan sebagai gerakan Zionis Hakka,kumpulan ini akan sentiasa cuba mencetuskan api perbalahan kaum dalam Negara yang mereka diami dan mereka menonjolkan diri dalam masyarakat dan dengan cara mudah bagi menghasut masyarakat  membenci antara satu sama lain iaitu sebagai sebuah kononnya bangsa Cina.


Hakka bukanlah Cina Asli dan mereka adalah kaum pendatang yang datang ke Negara China lalu mereka digelarkan sebagai Hakka yang bermakna pendatang dalam bahasa Cina dan untuk mengenali Hakka ini cukup mudah kerana setiap dari mereka mesti menggunakan nama pangkalnya seperti Teresa,Jimmy,Joseph,Tony dan nama-nama Inggeris yang lain. (http://en.wikipedia/wiki/Hakka_Chinese)


Dalam masa bangsa-bangsa Cina yang lain,yang sekian lama menjadi kawan baik orang-orang Melayu,Hakka mengambil pendirian memusuhi orang Melayu Islam dan menghasut seluruh bangsa Cina lain terutamanya di Negara kita ini dan cuba kita lihat gerakan-gerakan politik yang datang daripada Teresa Kok,Tony Phua dan beberapa orang laigi pemimpin-pemimin dalam DAP,mereka sentiasa meniup api perbalahan,mempersendakan agama serta bangsa Melayu.


Lantaran sistem dalam Negara kita inti tidak melabelkan bangsa dan suku kaum,semuanya dikategorikan sebagai Bangsa Cina,identiti Yahudi  kaum Hakka ini tidak diketahui dan bersembunyi di belakang nama Cina walaupun wujud bangsa-bangsa Cina lain seperti Cina Hainan,Cina Kantonis dan lain-lain nama.lain.Hakka berjaya manipulasikan Cina untuk jadi satu bangsa tanpa disedari oleh Cina-Cina lain bahawa Kaum Cina Hakka ingin men’yahudi’kan Negara ini


Sebab itulah ibu negara kepada kaum Hakka ini adalah Taiwan dan kerana itu juga Cina amat memusuhi Taiwan dan lantaran sebahagian besar pemimpin Hakka ini menguasai pentas politik tanahair,mereka inilah yang dengan sengaja megwujud ataupun meniupkan api rasis supaya hubungan baik antara Melayu dengan Cina selama ini berkeca,bukan sahaja Melayu ditipu tetapi bangsa Cina lain juga turut terpedaya dengan gerakan-gerakan pemimpin-pemimpin yang berketurunan Hakka ini..


Sebab itulah juga  kita tidak terkejut bila Teresa Kok menolak serta tidak bersetuju dengan agama Islam sebagai agama Persekutuan,kita juga tidak hairan bilamana ada Cina yang berani menghina Nabi SAW,memijak,meludah,menghina dan memijak Al-Qur`an kerana Islam adalah musuh utama Yahudi dan untuk melemahkan serta mengalahkan Islam bagi membolehkan mereka bangkit berkuasa serta menakluk dunia,Melayu Islam perlu dipecahbelahkan dan akhirnya Melayu Malaysia hari ini berpecahbelah ekoran kejayaan Yahudi Hakka ini menyerap idealogi mereka.


Lantaran itu jugalah pemimpin-pemimpjn Melayu Islam menjadi singa ataupun harimau sarkas dengan tidak berani bertindak apa-apa kepada kuam Hakka ini walaupun tindak tanduk mereka terhdap azan,kalimah Allah dan berbagai-bagai lagi yang dilacurkan sewenang-wenangnya oleh Yahudi Hakka ini.Dan lagi malang pemimpin-pemimpin Melayu juga akhirnya mengikut telunjuk Yahudi.


PRU13,Yahudi Hakka ini sedang meraikan kejayaan mereka di atas kebodohan serta kekhilafan bangsa Melayu dan bangsa-bangsa Cina yang lain.Pun kita tidak tahu apakah pemimpin Cina lain juga datang dari kaum Hakka tetapi menyumbunyikan identiti Yahudi mereka dengan masih lagi menggunakan nama-nama Cina seperti Lim Kit Siang,Lim Guang Eng,Ngah Kor Ming ataupun Ngeh Koh Ham.


Kepada bangsa-bangsa Cina lain yang selama ini menjunjung setiakasih semangat perkongsian kuasa yang dipimpin sejak Merdeka hingga ke hari ini,mereka juga perlu membuka mata supaya tidak terpedaya dengan helah kaum Hakka yang akhirnya memungkinkan berulang peristiwa-peristiwa tidak sepatutnya antara Melayu dengan Cina.

10 comments:

Anonymous said...

Bagus article ini. Dalam banyak-banyak cina baru kita tahu kaum hakka ni yg paling teruk. Kaum cina lain boleh buat sahabat hakka ni tak boleh. Satu ketika Hakka akan memanipulsaikan.kaum cina lain menjadi barua mereka

Anonymous said...

Di manakah suara pemimpim2 melayu bila peniaga melayu ditindas oleh rejim DAP? Tak kedengaran langsung.Sebab apa? Sebab pemimpin melayu khususnya UMNO takut untuk bersuara atas arahan PM pondan dan pada masa yang sama asyik dok sibuk berebut jawatan dan masyuk..Percayalah UMNO akan dihukum dalam PRU 14 nanti bermula dengan PRK Besut.

Anonymous said...

Pala hotak hang...balik2 nak salahkan UMNO. Mengapa puak PKR/PAS tak bela nasib peniaga2 Melayu Penang?
DAP tu kan rakan sekongkol PKR/PAS!!
Ngapa Anuwar kaki kencing tak tolong org2 Melayu...takut kat DAP. Insya Allah BN akan tetap selamanya. PR tak memperjuangkan Islam dan Melayu, kalimah Allah pun nak jual, Nurul pulak sokong org Islam bebas memilih ugama kalau nak murtad.
Org2 Melayu PKR/PAS buta hati ke apa?

Anonymous said...

Melayu pas n pkr layu digula2kan oleh DAP. Lagi 4 tahun perut mereka akan penuh dgn gula2. Lepas tu, mereka akan menyesal seumur hidup, dah mati pun terseksa DLM kubur SBB biarkan anak cucu merana d negara sendiri. Sekali DAP dapat! mereka tidak akan lepaskan! Insaflah!

Anonymous said...

Yang selalu main sentimen rasis siapa? Yahudi juga..mereka sentiasa mengatakan bahawa bangsa mereka adalah bangsa yang mulia dan menganggap bangsa-bangsa lain goyyim (binatang)..dalam konteks Malaysia yang mempelopori rasis adalah hakka.. mereka sedaya upaya nak kuasai negara ini walau dengan apa cara sekalipun..

Anonymous said...

Cina-cina yang bukan dari suku hakka juga menjadi mangsa permainan Yahudi Hakka..mereka dihasut dengan sentimen 'Cina' untuk memecahbelahkan perpaduan antara kaum di Malaysia..

Anak Kota said...

Anwar Ibrahim berkaitan dengan cina Hakka. Dikatakan beliau bukan anak kandung Ibrahim dengan Che Yam tetapi seorang wanita cina Hakka yang bekerja di Hospital Tok Kun Cherun Pulau Pinang. Maka benarlah dikatakan Anwar Ibrahim sanggup menyebelahi Yahudi seperti sanggup mempertahankan Israel zionis sebab dia sendiri ada darah cina Hakka ni.

Anak Kota said...

Anwar Ibrahim berkaitan dengan cina Hakka. Dikatakan beliau bukan anak kandung Ibrahim dengan Che Yam tetapi seorang wanita cina Hakka yang bekerja di Hospital Tok Kun Cherun Pulau Pinang. Maka benarlah dikatakan Anwar Ibrahim sanggup menyebelahi Yahudi seperti sanggup mempertahankan Israel zionis sebab dia sendiri ada darah cina Hakka ni.

merdeka rakyatmsia said...

Saudara Blogger, kamu menunjukkan kejayaan hasil ciptaan pemimpin-pemimpin dan ahli politik sejak tahun lewat 1960an. Negara kita terdiri daripada pelbagai bangsa, kaum dan agama. Kita tidak perlu meniru negara lain dan menfitnah ataupun menyebarkan rasa benci antara bangsa Melayu, Cina, India dll. Di manakah kita boleh mencari sebuah negara yang terdiri daripada pelbagai bangsa yang boleh hidup harmoni sebelum dan selepas kemerdekaan dari tangan penjajah British? Topik yang dibincangkan adalah sesuatu yang lupus lama tarikhnya apabila bangsa majoriti yang mendiami Malaysia sendiri menolak pemimpin-pemimpin negara masa kini. Kita berada di era dan zaman yang berpendidikan tinggi malah abad ke-21 melambangkan kebolehan manusia sejagat di bumi ini menilai dan memilih yang terbaik untuk masyarakat dan negara yang tersayang. Saudara-saudari di media masa dan elektronik, hentikan isu sentimen yang boleh menjejaskan keharmonian dan kesejahteraan negara kita yang tersayang. Kita tidak hanya memerlukan kemerdekaan atas tanahair yang tercinta tetapi kita haruslah merdeka bersama-sama negara dari segi minda semua rakyat Malaysia di seluruh pelusuk dunia. Marilah kita bersama-sama menjayakan negara Malaysia>

Anonymous said...

sya x setuju la,sbb sya sndiri merupakan Cina Hakka dan sya juga beragama Islam,hakka digelar hakka kerana bangsa hakka adalah kaum nomad di dalam ngara china,kenapa kamu suka nak kondemkan bangsa2 lain?bukankah Allah menciptakan bmacam2 bangsa untuk saling bkasih sayang?knapa kamu suka langgar apa yang Allah suruh?

Powered by Blogger.

Terbaru

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers