Thursday, April 11, 2013


Razman Pemimpin PAS kaya raya..rakyat papakedana..

SELAMA ini mereka menuduh pimpinan UMNO korup dan berbagai-bagai fitnah dilemparkan kepada pemimpin-pemimpin daripada Barisan Nasional malah di mata  mereka UMNO dan pemimpinnya membina kekayaan serta kemewahan untuk diri mereka dan kroni-kroni.Mereka maki hamun pemimpin UMNO.




Saban malam disetiap pentas ceramah lagu-lagu bernada fitnah dan menghasut rakyat supaya membenci pemimpin UMNO dilagukan oleh kalangan yang kononnya mereka mendakwa pemimpin PAS seluruh Negara bersih daripada segala penyelewengan namun bila kita membaca latar belakang bekas Pegawai Kastam yang memegang jawatan YDP PAS Lenggong ini,apa lagi yang boleh kita fikir dengan segala bentuk kemewahan yang beliau ada.


Biodata ini saya paparkan disini untuk kita sama-sama kita fikirkan  apakah Razman ini layak untuk bercakap tentang korupsi?Apakah YDP PAS ini mampu menyumbang jasa bakti ataupun khidmatnya kepada rakyat di dalam kawasan Parlimen Lenggong?Apakah rakyat boleh menaruh harapan kepada pemimpin yang kononnya dilihat berlagak zuhud ini?Ataupun Razman menawarkan diri untuk bertanding bagi mengisi lebih lagi  koleksi kekayaan dan kemewahan beliau?


Baca satu persatu catatan pada biodata tersebut dan kita tidak tahu mungkin ada lagi calon-calon PAS yang begitu mewah dan kaya raya tetapi berselindung di sebalik jubah serta kopiah untuk mengelirukan masyarakat serta rakyat keseluruhan.


Bacalah dengan berlapang dada…

13 comments:

Anak Lenggong said...

Razman bin Zakaria ataupun man anak pak ya
1. Dilahirkan dikampong Luat, Lenggong Perak pada tahun 1960.
2. Bersekolah Rendah di Sek Keb. Kg luat sehingga darjah 6 dan melanjutkan pelajarannya di Sek Men Dato Mohd Said Lenggong sehingga SPM.
3. Pemegang ijazah pertama Matematik dari UKM dan Sarjana Pentadbiran Awam UKM.
4. Pekerjaan sebagai Pegawai Kanan Kastam bermula 1987 dan dinasihatkan bersara pada tahun 2009.
5. Memiliki rumah agam yang bernilai RM 2 juta dengan 8 bilik tidur dan 2 kolam renang dibina di Jalan Manggis, Sijangkang Pelabuhan Kelang Selangor dan sebuah lagi bernilai RM 700 ribu di Lenggong.
6. Satelah joint PAS Beliau juga membina Surau dan Gerai di tanah kerajaan secara haram di Lenggong sebagai pusat tarbiah Pas.
7. Mempunyai beberapa buah kereta mewah.
8. Beliau merupakan rakan kepada Bekas pegawai kastam seangkatan Sarbini yang mati terjun bangunan SPRM Kuala Lumpur.

Cuba bayangkan sebagai bekas kakitangan kerajaan memounyai harta bernilai jutaan ringgit..secara logiknya sekiranya beliau tidak makan dan minum disepanjang tempoh beliau bekerja pun beliau tidak akan mempunyai harta sebanyak ini...melainkan ada kerja dan cara lain untuk mengumpul harta.

Man..oooo..man..aku dengar masa balik kampong orang dok kata ko bakal MB Perak..huhh..hebat mainan ko man..masa kerja semua ko rembat dan halal..bila dikenakan tindakan..ko marah pula pada yang mengambil tindakan..sekarang dengan kekayaan yang ko ada ko pergunakan untuk membohongi penduduk disekitar Lenggong dengan cara pemakaian dan berketayap sepanjang masa...hebat mainan ko mannnnn.....

Man...cukup2 lah ko menipu penduduk disekitar kg Luat, Chepor, Kota Tampan, kuak, Tasik Raban dan daerah sekitar Lenggong tu..bawak banyak2 lah bertaubat dan insaflah dengan dengan perbuatan lalu..terlalu mudah ko nak menyuci diri dengan menjadikan PAS sebagai kambing hitam..ko tak perlu berselindung disebalik jubah,berketayap dan berjanggut untuk mengabui warga Lenggong yang engkau ni saorang islamik. Siang dan malam ko bercakap tentang kerajaan yang korup tetapi ko lupa untuk melihat kepada diri ko sendiri..daripada mana kekayaan yang ko perolehi. Insaf lah diri dan bertaubat lah sebab umur pun dah 53 tahun.

paritbuntarrebels said...

mohon dipaut http://paritbuntarrebels.blogspot.com/ di bloglist tuan

Anonymous said...

SIASAT SEMUA BEKAS BEKAS...TARUK DALAM SATU BEKAS CAMPAK KE LAUT SULU....BEKAS PANGLIMA BEKAS GURU BEKAS KETUA POLIS..BEKAS PENGARAH PELAJARAN..BEKAS KASTAM DAN RAMAI LAGI YG BEKAS2!



<< BEKAS PENARIK BECA <<<

HITAM PEDU said...

Salam perjuangan Tuan,
Mohon terima blog saya untuk di muatkan dalam list blog hebat Tuan...
Blog Tuan telah pun saya muatkan didalam blog list saya.
TQVM.

GF said...

salam2all,

masalah tangga rumah?

Tegang lebih lama, promosi kapsul herba pacak langit rm100 utk 3 botol, klik di bawah untuk keterangan lanjut.

kapsul herba pacak langit tegang lebih lama

jijan mali said...

Memang confirm aku takkan pangkah PAS-piss-pussy ni lagi. Patutlah depa
seangkatan dengan P'Gay'R le ni. Negara Islam tah kemana, Hudud tah
kemana...elok lagi BN. Terok macam mana BN ni, depa tak munafik, depa
tak mengaku depa tu wali, boleh confirm siapa pi syurga, siapa pi neraka
tak macam PAS-piss-pussy ni.

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

Anonymous said...

Pemimpin BN lagi lah semuanya kaya-kaya...rata-rata jutawan...so tak payah nak kecoh sangat la bila ada Pemimpin PAS kaya...rezeki masing2...dia keja Kastam...keta rampas dia boleh beli lelong..apa nak heran...rumah2 dia tu biasalah...mana tau ada side business masa bekerja dulu...siang kerja pejabat malam meniaga makan...who knows kan..so xyah kecoh...cari video lucah lain

khai zam said...

Betul ke ni?

Anonymous said...

calon bn pun ada yg kaya raya. nak jadi calon lagi. jgn la meludah ke langit jautuh di muka sendiri. pikir pikir la

Anonymous said...

walaupon LENGGONG tidak terkenal di malaysia tetapi dengan usaha kerajaan BARISAN NASIONAL lenggong kini terkenal diseluruh dunia dengan PERAK MAN.... teruskan mandat BN di lenggong dan gerik kerana PARLIMEN LENGGONG DAN GERIK adalah kubu kuat BN..... 1 MALAYSIA, sokong NAJIB & undi BARISAN NASIONAL..... PEMUDA UMNO GERIK

Anonymous said...

Jgn menuduh melulu if x selidik dgn detail.. just said..

Anonymous said...

BUKALAH MINDA WAHAI ORANG MELAYU……
Analisa PRU13;
Cina rasis + India lalang + Melayu haprak V Melayu UMNO = 133 MP BN
Dah menang banyak pun, pembangkang masih kata ada penipuan dan buat protes..
Apa lagi yang cina dan india mahukan. Macam2 bantuan telah diberikan, bantuan kerajaan beri;
1. Peruntukan kewangan kepada SJK (C) dan SJK (T)
2. Menaik taraf kojej swasta cina dan india
3. Tambah kuota masuk Universiti
4. Buka pintu untuk anak2 cina dan india ke sekolah berasrama penuh
5. Tambah kuota biasiswa
6. Bagi lesen & AP perniagaan
7. Permit teksi dan bas
8. Bantuan TEKUN
9. Bantuan SME
10. Bantuan perumahan
11. BR1M (datang dengan Merz dan BM pun dapat)
Masa aku jadi orang kuat PIBG, Sekolah Kebangsaan dan Sekolah Menegah tu dewan pun tak ada, minta peruntukan tak dapat2 dah lebih 10 thn. SKJC dan SKJT dewan pun air-cond, masa kempen PRU13 macam2 beri pada SJKC dan SJKT, SK ketinggalan. Makmal computer yang ada hanya satu biji computerje, tu pun pakai window 95, Tanya kenapa tak minta ganti, jawapan dah….tapi tiada peruntukan….(paham2 je le). Kalau analisa bantuan makan (orang miskin) untuk budak2 sekolah, peratusan bantuan diberi tinggi kepada SJKC dan SJKT, SK amat sedikit tu pun kena tapis lagi. Mereka datang dengan kereta pun dapat bantuan, di SK mak bapak hantar anak dengan basikal tak dapat, tapi melayu haprak masih tutup mata lagi (aku tahu sebab waris aku kerja di SJKC, selalu kena buli dan markah pretasi pun rendah).
Aku kesian pada bekas MB Johor dan KM Melaka, mereka telah membantu banyak cina dan india, tapi yang mereka dapat….di kuis macam anjing kurap pada PRU13 oleh cina dan india.
DS Najib dan TS Mahyuddin kena buka mata….jangan menagih undi cina dan india. BN masih memerintah sebab melayu yang sayang Agama Islam, Negara dan Melayu. Kemenangan BN adalah kerana orang2 melayu bukan cina atau india….kalu tak percaya analisa setiap DUN dan Parlimen. BN menang di mana kawasan majority Melayu dan bumiputra bukan melayu banyak. PRU14 jangan minta sedekah undi dari cina dan india. Mintalah sedekah undi dari Melayu dan bumiputra bukan melayu. Kalau mereka2 ni beri undi pada BN, BN akan dapat majority lebih daripada 2/3, kalau ikut analisa aku, BN mungkin boleh dapat 180 kerusi….tapi kena mula dari sekarang le. Ds Najib mesti beri banyak jawatan Menteri kepada MP Sabah dan Sarawak. Kalau bukan kerana Sabah dan Sarawak, BN tak akan dapat menang sampai 90 kerusi pun. 30% di sumbang oleh Sabah dan Sarawak.
Aku akan sambung lagi…..banyak aku nak ceritakan hal cina rasis, india lalang dan melayu haprak yang tak sedar diri tu…hal dakwat kekal tak kekal, macam mana teknik mereka buat…sapa mulakan pengundi hantu…..dah lama dah lebih 20thn mereka buat kerja ni…bukan UMNO yang mulakan…sebab masa tu UMNO majori lebih 2/3 buat apa nak pengundi hantu…dan DSAI yang haprak tu……TUNGGUUUUUU…

Anonymous said...

selidik baik-baik sebelum menggata org. ramai je kakitangan kerajaan yang kaya sebab bijak pakai otak untuk berniaga. bukan mcm sesetengah individu. kerja kerajaan, makan gaji buta. malas buat kerja. razman adalah kejayaan yang diusahakan dengan penat lelah beliau sendiri. duit sendiri. beliau telah pun kaya sebelum memasuki dunia politik.

Powered by Blogger.

Terbaru

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers