Saturday, March 3, 2012

SEJAK UMNO dan BN dirundung kegelapan MAC 08 yang lalu, bukan sahaja parti keramat UMNO ini dihina oleh pembangkang malah ianya sinis dipandang oleh toko toko buku keparat ini sedangkan mereka semua dilantik atas kuasa yang ada pada UMNO dan kepimpinan kerajaan.

Mereka seakan tak kisah kalau UMNO dan BN lingkup.Yang penting organisasi yang mereka pegang dapat digenggam sekuat kuatnya dan dipulas hasilnya sekering mungkin. Itu sebab jawatan tinggi seperti di Khazanah seakan tidak boleh dibuka kepada orang- orang yang tidak mempunyai 'kabel' dikalangan mereka.
Tidak ketinggalan Utusan sendiri yang seakan melupakan orang orang UMNO dan kepimpinan BN dalam memberikan laporan! Dulu semasa 2006-2007, semasa Utusan nak dijadikan NESTUM akibat cadangan penggabungan Utusan dan NST, bukan main lagi kepimpinan Utusan datang meminta pertolongan Ketua Bahagian UMNO dan kepimpinan BN untuk membantah! Tentangan yang kuat hingga kedengaran di Dewan Rakyat menyebabkan Utusan tidak jadi di NESTUM kan!
Tapi kini, ada suara dikalangan kepimpinan Kerajaan yang kecewa dengan Utusan Malaysia apabila suara mereka memberikan komen,pandangan dan pendapat sering tidak dikeluarkan oleh Utusan Malaysia. Kita sedar bahawa kepentingan politik semasa telah menyebabkan Ahli Parlimen bebas dan NGO's diberikan keutamaan tetaapi menolak terus liputan dan saranan dari kepimpinan dipelbagai lapisan dalam parti bukanlah cara pengendalian Media yang bijak. Kesannya rakyat melihat kepimpinan parti dan Kerajaan terkebelakang dalam memperkatakan isu yang sedang diperdebatkan.

Dilihat seakan ada agenda dikalangan mereka yang menguruskan Media baik Media Elektronik mahupun Media Cetak. Mereka sedang cuba mengatur kepimpinan negara, Usaha menolak sebahagian kepimpinan kerajaan dari bertanding dalam PRU13 akan datang sedang giat diusahakan dan usaha menaikkan atau memberikan tempat mereka yang berkepentingan untuk bertanding juga rancak dihidangkan.
Farid Redzuan dan kawan kawan Medianya tak payah la sibok mengambil tugas PM. Kuasa politik dan seni berpolitik serahkan sahaja kepada orang orang politik, Farid dan kawan kawannya boleh terus meyumbang dalam bidang yang dia fahami seperti sebelum ini, Farid terlalu mentah dalam gelanggang politik.

Baca kupasan menarik politikputramerdeka di sini dan artikel berkaitan sebelum ini.

3 comments:

Anonymous said...

http://pirates-of-putrajaya.blogspot.com.au/2012/03/farid-redzuan-true-media-genius.html

pukimaq said...

Kesian sayangku.Lepas sekor-sekor kudanya ditelanjang dan dibontotkan.

Anonymous said...

MELAYU BODOH LAGAK PANDAI LAST-LAST KENA TELAN CINA DAN KELING. SOMBONG BODOH. KAU TEKA CEO NI PANDAI KE? SEBENARNYA BODOH BELAKA. AKSYEN JE YANG BUAT KERJA ORANG BAWAH. MAKAN GAJI BUTA.

Powered by Blogger.

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers