Tuesday, February 14, 2012

Tindakannya melukakan Islam
SIAPA Fadiah Nadwa Fikri?Siapa ibu bapanya?Islamkah Fadiah ini? Apa hubungan beliau dengan Hamza Kashgari,wartawan Arab yang dihantar pulang oleh kerajaan Malaysia atas permintaan kerajaan Arab Saudi kerana didakwa menghina Nabi Muhammad SAW?Adakah Fadiah mengucap dua kalimah syahadah dan memahami kalimah itu sehingga begitu sekali beliau mempertahankan Hamza Kashgari ini?

Apakah pada Fadiah hak asasi itu lebih mulia daripada Nabi Muhammad SAW hingga beliau sanggup mempertahankan Hamza yang menghina Nabi SAW ini dan menyokong penghinaan Hamza terhadap junjungan besar umat Islam seluruh dunia ini?

Ataupun adakah Fadiah ini hanya  kebetulan lahir dalam keluarga Islam,kerana kebetulan ibu bapanya Islam maka beliau secara automatik menjadi Islam tanpa penghayatan Islam sepenuhnya?Tindakan Fadiah menyokong Hamza yang menghina Nabi SAW ini merupakan satu penghinaan yang cukup besar terhadap agama Islam  kerana sebagai orang Islam sekiranya junjungan besar dihina sedemikian rupa,beliau harus bangkit mempertahankan Nabi SAW walaupun terpaksa mempertaruhkan nyawa dan bukan menyokong penghinaan itu tapi Fadiah tidak begitu atau Fadiah ini sebenarnya kafir tetapi berselindung di sebalik nama Islam?

Kita tidak pelik kalau bangsa lain menghina Nabi SAW.Kita tidak hairan kalau Surendran, Naib Presiden PKR menghina Islam dan Nabi SAW kerana memang beliau seorang yang beragama Hindu yang secara langsung membenci  agama Allah dan Nabi Muhammad SAW tapi bila wanita yang bertudung dan bernama Fadiah Nadwa Fikri turut sama mempertahankan Hamza Kashgari itu,ianya merupakan sesuatu yang cukup luar biasa,tidak masuk akal.

Andainya Fadiah ini Islam dan ibu bapanya juga Islam,demi mempertahankan Junjungan Besar ini,Fadiah tidak akan bercakap tentang hak asasi,beliau tidak akan meletakan Hak Asasi itu di tempat yang lebih tinggi dari Nabi SAW,beliau tidak akan menggunakan pengetahuan guamannya untuk menyokong anasir-anasir asing yang mahu menghina agama Islam dan Nabi SAW.

Lelaki Arab yang celaka
Malah sebagai orang Islam,beliau sepatutnya bangun menyokong dan menyifatkan tindakan kerajaan menghantar pulang Hamza Kashgari ini sebagai satu tindakan yang bijak serta tepat oleh Kerajaan Malaysia dan beliau tidak perlulah menjadi hero kononnya untuk menyelamatkan Hamza Kashgari ini dengan menyerang kerajaan kononnya tindakan kerajaan itu salah dan melanggar hak asasi manusia.Fadiah seharusnya meletakkan martabat serta keagungan Nabi SAW itu ditempat yang lebih tinggi dari segalanya termasuklah hak asasi itu tidak bererti apa-apa.

Seorang gadis muda seperti Fadiah ini makin menjadi terlalu kerdil dan cetek pengetahuannya tentang Islam dan Rasul serta Nabi SAW kalau mahu dibandingkan dengan kehebatannya berucap di pentas PKR menyerang kerajaan Barisan Nasional serta UMNO.Kalau kita menelah tindakannya menyokong Hamza Kashgari ini dan juga serangannya terhadap kerajaan,nyata sekali Fadiah adalah antara sebahagian besar  rakyat Malaysia yang tidak tahu bersyukur dengan nikmat Allah yang diberikan melalui kerajaan hari ini hingga beliau dilihat sempurna kehidupannya dan berjaya dalam kariernya.

Kalau kita mendengar klip video di atas,jelaslah gadis muda ini sudah makin hilang pertimbangan akal budinya.Tutur katanya telah menghilangkan sifat malu seorang wanita yang menjadi sebahagian daripad iman.Ucapan beliau itu mewakili sebahagian besar anak gadis sezamannya yang sedang menggigit tangan orang yang memberikannya makan dan menyediakan kemudahan pendidikan hingga beliau berjaya bergelar peguam.

Hari ini di pentas yang didokong oleh segala pengkhianat negara,gadis ini diheret sama untuk menjadi pewaris kepada pengkhianatan itu dan untuk menjadi pengkhianat beliau telah pun bersedia untuk menyerang nistakan kerajaan,melupakan segala budi dan jasa hingga akhirnya beliau sanggup menjadi pembela individu yang menghina dan memperlekehkan Nabi Muhammad SAW.Mungkin inilah dasar perjuangan wanita ini!

Gadis ini agak cantik orangnnya tapi sayangnya mempunyai keperibadian dan pegangan agama yang bileh diragui apatah lagi bila beliau mempertahankan Hamza Kashgari yang sama tarafnya dengan Salman Rushdie yang menghina Rasululullah SAW sebelum ini memungkinkan pertanyaan,apakah beliau ini Islam sebenarnya ataupu berselindung di sebalik nama dan imej Islam semata-mata bagi mengaburi mata masyrakat?

Aatau adakah mungkin beliau juga seperti orang-orang islam lain yang berjinak-jinak dengan dunia politik,mencetuskan kontraversi bagi mencari tempat serta sokongan untuk beliau mencari tempat serta kedudukan hingga sanggup jadi seperti kafir laknatullah menyokongan gerakan menghina Islam dan Rasululullah SAW?

Fadiah perlu bertaubat atas ketelanjurannya mempertahankan Hamza Kashgari ini,itupun kalau beliau seorang yang beragama Islam.Fadiah perlu menarik balik kenyataannya sekiranya beliau memahami kalimah syahadah yang menjadikan permulaan Islamnya seseorang itu dan sebagai generasi muda,Fadiah perlu dan wajib bermuhasabah diri,menyesal kerana menjadi alat PKR yang sedang menyokong semua yang Allah benci. Baca juga disini.

8 comments:

Anonymous said...

celakalah budak ini!

celakalah budak ini!

celakalah budak ini!

sekian, terima kasih.

Anonymous said...

BETINA SIAL AKHIR ZAMAN...

AKHIR ZAMAN NANTI PENGIKUT AD DAJJAL TERDIRI DARI KAUM PEREMPUAN...

SETAKAT PEREMPUAN BANGANG NI CONFIRM BARISAN DEPAN AL MASIH AD DAJJAL LA...

LOYAR LU,
LU BLEH SIMPAN...

HUKUM DAN AZAB ALLAH TAALA LEBIH AKU TAKUTI...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

apa yg bebas...apa yg zalim...loyar keldai kaki spin...banyak sangat minum air kencing paksheikh...yg tepok tangan tu semua keldai2 baghal...tepok keldai...hahaha

Anonymous said...

mmg sial betina ne...mmg bodoh!! kesian mak ayah dia

Anonymous said...

Sejarah penubuhan Parti PKR?? FAKTA SALAH tue..penubuhannya sebab nak bebaskan ANwar?? ape kaitan dengan rakyat malaysia????

MASA SEKOLAH..DENGAR CERITA.."DENGAR CERITA TAKDE BUKTI MENGAPA TINDAKAN DI AMABIL BOLEH BAWAK MASUK COURT JADI BAHAN BUKTI KE???" KALAU BOLEH..ANWAR TUE DAH LAMA SABIT KESALAHAN MELIWAT..tapi sebab suka sama suka..anwar pun xnak bagi DNA..maneleh jadi bukti...

lepas ni sape nakmbik dia ni jadi lawyer..fikir banyak kali ye??? takut kalah kes...buat malu je...

n kepada yg bagi shcolar..or pinjaman PTPTN..SHCOLAR BOLEH TARIK BALIK..OR PTPTN MINTAK KONFIRM DAH ABIS BAYAR YERR...

SEMOGA INSAF!

Anonymous said...

Semoga Allah bagi hidayah pada wanita ini...pengalaman hidupnya masih kurang...tak tahu saya nak cakap apa dah...cuma saya nasihat jgn mudah hukum orang rejim zalim sebagainya ...Taubat nasuhalah wahai perempuan ini...belajar lah dan terus belajar ..inshaAllah kamu akan nampak kebenaran itu nanti.

el-Mutawwif

Anonymous said...

balik2 sentiment perkauman,.. spa yang main isu perkauman perempuan oiii!!!! appara,,, lawyer pikiran sempit!

Anonymous said...

Inilah contoh manusia buta sejarah. Belajar tinggi, tapi dungu sejarah. Dia ada sebut pasal keunikan sejarah negara. Kata negara ini dibina atas rentetan sejarah yang unik. Parti mana yang banyak mencorakkan sejarah kemerdekaan negara kalau bukan UMNO dan parti2 pakatannya seperti MCA dan MIC dalam Perikatan? Apa peranan yang dimainkan oleh parti-parti lain untuk memerdekakan negara, selain kenyataan Mat Sabu yang mahu mengangkat Parti Komunis Malaya sebagai hero kononnya memerdekakan negara. Semoga manusia buta sejarah seperti wanita ini sedar dan berpijak di bumi nyata.

Powered by Blogger.

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers