Wednesday, January 11, 2012

Kacang lupakan kulit!
SETELAH  sekian lama mengutip kekayaan dalam UMNO dan kerajaan Barisan Nasional baik dari jawatan Ketua Bahagian hingga dilantik menjadi Menteri Pusat,Kadir Sheikh Fadzir  akhirnya menunjukan perwatakn sebenar beliau yang begitu mengagungkan Anwar Ibrahim.

Saya tidak mahu menggunakan bahasa yang kasar ataupun kurang ajar tetapi sikap dan pendekatan Kadir Shiekh Fadzir ini hingga sanggup mengiringi Anwar ke mahkamah membuktikan bahawa UMNO selama ini membela anjing yang tersepit yang akhirnya sedang berusaha untuk menggigit balik tuannya iaitu UMNO yang selama ini tempat beliau mengaut segala kekayaan.

Setelah berundur dari kerajaan dan parti, Kadir berpaling menyokong musuh UMNO yang selama ini mencerca dan maki hamun UMNO dan kerana Anwar,Kadir Shiekh Fadzir sanggup menggigit tangan kerajaan yang memberikan beliau segala tempat istimewa selama ini.Akhirnya Kadir membuktikan bahawa beliau adalah kacang yang lupakan kulit.

Alanagkah majal dan celakanya badan UMNO selama ini kerana bekas pemimpinnya bersikap sedemikan rupa.Selama ini kita ingat Anwar sahaja tetapi sekarang sudah ada Kadir dan sebelum ini pun sudah ada tetapi yang tidak pernah memegang apa jawatan dalam kerajaan sebagaimana Kadir Shiekh Fadzir ini. Beliau menjadi talam dua muka,menjadi gunting dalam lipatan dan menjadi musang berbulu ayam.

Dalam saat UMNO sedang mahu memperbetulkan persepsi rakyatyang selama ini menuduh UMNO sebagai dalang di sebalik kes liwat Anwar ini, Kadir mengambil peluang menyerang UMNO dan kepimpinan kerajaan.Malah Kadir menganggap dan masih mempersoalkan kebebasan institusi kehakiman Negara ini kononnya masih dikawal oleh kerajaan.Bekas pemmpin jenis apa Kadir ini?

Kadir cuba menjadikan dirinya seolah-olah bersih dari segalanya tanpa beliau sedar bahawa  beliau sebenarnya pun tidak dilihat bersih dan diberikan jawatan oleh Tun M hanya kerana beliau menang pemilihan MKT UMNO.

Tindakan Kadir yang mengangkat Anwar sebagai tokoh hebat dimatanya diyakini akan mengundang pembongkaran demi pembongkaran tentang kehidupan peribadi serta kekayaan luar biasa yang beliau miliki.Kadir kena bersedia untuk menentang pembongkaran ini daripada orang yang bencikanya kerana menyokong peliwat itu.

Saya petik wawancara beliau dengan sebuah portal dan adakah seperti yang dilaporkan sebelum ini bahawa demi menyelamatkan tanahnya di Shah Alam yang memerlukan wang RM 12 juta akhirnya Kadir memilih untuk menjadi hantu raya seperti ini?

"Saya adalah kawan yang setia.Kami memang berkawan rapat dan saya betul-betul kasihan kepadanya dengan apa yang berlaku kepadanya... saya simpati kepadanya dan kali ini saya benar-benar bersimpati dengannya," katanya.

Adakah Kadir tidak percaya Anwar meliwat ataupun Kadir adalah antara yang menyokong seks bebas di Negara ini?

Ditanya sama ada beliau menyokong Anwar dari sudut politik, Kadir dilihat tidak dapat menyembunyikan pujiannya,

"Saya rasa beliau mempunyai bakat kepimpinan yang hebat. Beliau boleh menjadi pemimpin negara yang hebat. Dan (sikap) beliau yang natural (semulajadi). Apabila beliau masuk ke kampung, apabila beliau bercakap dengan orang kampung, beliau nampak natural. Beliau tidak perlu tunjuk lagaknya. Main drama kata orang," katanya.

Nampak jelas betapa bangang dan kaldainya beliau menilai karektor Anwar dan kita tidak menjangka pemimpin yang kononnya hebat pada zamannya boleh tertipu dengan segala sandiwara Anwar.

Menganggap Anwar adalah seorang pemimpin yang berjiwa rakyat seperti pengasas Negara sebelum ini,."Jadi beliau adalah pemimpin berjiwa kampung. Sebab itu jika beliau berpeluang menjadi perdana menteri, beliau menjadi perdana menteri yang hebat di mata rakyat, (sikap) semulajadinya (yang suka) mengambil berat tentang rakyat," katanya yang mengelak untuk membandingkan kepimpinan Anwar dan Najib.

Dalam saat semua orang tidak mahu berPerdana Menterikan peliwat seperti Anwar ini, Kadir mengharapkan Anwar dipilih untuk ke jawatan itu.Inilah yang kita katakan betapa majal dan hinanya Kadir Sheikh Fadzir ini.

Begitu sekali Kadir mengkagumi watak dan perwatakan Anwar walaupun Anwar telah dibuktikan oleh Karpal Singh meliwat Saiful.Kadir sanggup berada di kalangan orang-orang yang kotor dan kita percaya Kadir juga kotor jiwanya dan juga terhadap UMNO kerana sanggup berbuat demikian.menyokong dan bersimpati dengan Anwar.

Kadir adalah bekas pemimpin yang paling tidak berguna,sama sahaja tidak bergunanya Anwar kepada agama,bangsa dan Negara,begitu jugalah Kadir ini dan sesuai sangatlah orang yang tidak berguna berkawan bersama-sama dengan orang yang paling tidak berguna.


8 comments:

Anonymous said...

Kadir o kadir..dari raut mukamu dan kulitmu da kami tahu niatmu..ya dulu kaya melalui umno..sekarang nak puja aljuburi..nakkan duit aljuburi la tu..bukannya tertipu..tapi memang da dari dulu dia la duri dalam lipatan..taubatla kadir

Anonymous said...

anwar kaki main belakang...dia ni lak kaki main depan...dua2 sama..kaki membajak..phtuihh!

Anonymous said...

2 Tahun lalu aku ada berkursus di Pulau Sibu, Mersing. Terkejut + hairan bila dalam perjalanan merentasi pulau ini tiba-tiba aku dimaklumkan bahawa resort yang besar, cantik dan mewah ini milik Kadir Sheikh Fadzir.

Setahu aku, dia bukan anak JOHOR. Macam mana dia dapat ruang tanah di pulau sekangkang kera tu? Tak hairanlah dari segi modal sebab mantan menteri pelbagai kementerian telah dilaluinya.

Masa tu... tak pulak aku tahu dia ni sebagai penyokong tegar nuar. Hairannnnnn sekali lagi bila di akhir garisan dia istiharkan warna sebenarnya. Apa ada impaknya ke kepada masyarakat?

Ada aku kesah? Pieee le tua tak sedar diri! dan tak tahu beruntung namanya ni.

Anonymous said...

Mamak keling ni memang kacang lupa kulit. Tunggu le kau Kadiak...kisah hang masa jadi menteri dlm tangan je.Ingat kami tak tau ke...pungkok hitam mcm hati jahat hang jugak.
Tu le Allah SWT dah bukak satu persatu kecurangan si Anwar dan kawan2 dia yg sewaktu dgnnya. Lepas ni baru hangpa nak tau dan ukuq langit diatas kepala hang Kadiak ooiiii. Hang paling kurang ajaq dan dah tak lama apa yg hang buat dulu akan dibukak seluas-luasnya nak bg rakyat tau sapa hang.Ingat tu le kuasa Allah SWT....

Anonymous said...

tak sangka kadir mamak keling ini ade niat buruk kepada UMNO. Haram jadah bangsat ini cari kekayaan melalui umno dan kini mula menikam UMNO balik. Ini dikatakan kalau jumpa ular dgn mamak, pukul mamak dulu. kelingg bangsat...Rakyat harus tolak calon mamak...

Anonymous said...

nampak sangat talam dua muka,dan nampak sangat dia ada kepentingan dengan anwar.saya takut dalam UMNo sendiri ada orang2 macam ni sekarang..baik siasat.kita tak mahu pisang berbuah banyak kali.

kulim bandar baharu said...

kadiaq barua.....khuaaaargghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ptuihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.
nah ambik ludah kahak hijau org bandar baharu . bangsat hg.hg akan mati mcm anjing satu hari nanti. ini sumpah org kampung hg.

Anonymous said...

mamak haram jadah.esok2 bila kau mampos aku nak kencing atas kau punya batu nisan.harkhpuih

Powered by Blogger.

Terbaru

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers