Monday, December 19, 2011
ANWAR sudah mula buang tabiat dan tabiatnya makin menjadi –jadi menjelang 9 Januari ini.Memang selama inipun beliau merapu,selalu menipu,takut untuk bersumpah.menyalahgunakan kemaluan dan macam-macam lagi tabiat-tabiat buruk yang menjadi gaya hidupnya selama ini.

Paling terbaru rapuan atupun sikap buang tabiat Anwar ini apabila beliau menuduh Tun M meminjam dari Bank Dunia dan bila Tun M ajak ataupun cabar Anwart bersumpah,Anwar mengelak dan Tun M  pun satu hal juga,belaiu memang tahu Anwar jenis manusia yang paling takut dan seram sejuk dengar perkataan sumpah,jadi bila Tun cabar sedemikan,Anwar lagi kecut segalanya.Kelemahan Anwar adalah sumpah!

Anwar makin menjadi-jadi bodoh dan bebalnya,walaupun kita tahu tujuan sebenarnya hanyalah untuk mmengalihkan isu keputusan 9 januri ini tapi mengungkit tentang pinjaman Bank Dunia ini mengesahkan Anwar  seorang yang bodoh tetapi dilihat cerdik oleh penyokong yang taksub padanya.

Apa tujuan Anwar mengaitkan isu pinjaman Bank Dunia dengan Tun M?Bolehkah Anwar sebut Negara mana yang tidak meminjam dengan Bank Dunia dan adakah kesalahan mana-mana negarab yang membuat pinjaman dengan bank tersebut kalau mahu dibandingkan kegilaan Anwar yang mahu meminjam daripada IMF,badan yang bersikap seperti along atau ceti itu?

Semua negara meminjam!
Bila Tun M berani bersumpah dengan menjunjung Al-Qur`an dimana-mana masjid membuktikan Tun berprinsip,yakin bahawa beliau tidak terlibat dan kalau adapun pinjaman dibuat dengan Bank Dunia,siapa Menteri Kewangan?Mungkin Ku Li dan kenapa Anwar babitkan Tun M?

Bank Dunia adalah bank yang diikhtiraf oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan antara tujuannya adalah untuk membantu negara-negara miskin membangun dan semua negara meminjam daripada Bank tersebut termasuklah dari Negara kita seperti  agensi Felda,Felcra dan sebagainya tetapi setelah negara itu mampu membangun sendiri dengan kewangan daripada keuntungan agensi-agensi terbabit.Konsep pinjaman Bank Dunia tidak jauh bezanya dengan bank-bank komersial yang lain.

Tapi IMF yang diagungkan oleh Anwar adalah satu agensi yang akhirnya bersikap menindas,yang akan menjadikan peminjamnya terpaksa tunduk dan akur kepada segala syarat-syarat yang mereka kenakan dan sebagai Perdana Menteri ketika itu, Tun M menolak cadangan Anwar yang ketika itu sebagai Menteri Kewangan meminjam daripada IMF kerana tidak mahu menjadi hamba kepada badan peminjam itu,

Anwar sebenarnya lebih banyak berkepentingan secara peribadi sekiranya Malaysia bersetuju untuk meminjam daripada IMF dan gerakan licik Anwar ini dapat dihidu dengan bijak oleh Tun M dan menolak cadangan Anwar tersebut.Bermula daripada sinilah agenda sebenar Anwar terhadap Negara ini dikesan.

Tun M ada cara tersendiri menyelamatkan Negara untuk keluar dari krisis kewangan dan Anwar pula memilih untuk menjadi hamba kepada IMF dan hari ini Anwar kerana dedam kesumatanya terhadap Tun M cuna menjadikan bekas Perdana Menteri itu perisai bagi menutup segala kebejatan moral dan kebodohannya sebagai Menteri Kewangan ketika itu.Kelas Anwar Cuma bergaji RM1 di Selangor dan tidak layak walau senipis kulit bawang untuk dibandingkan dengan Tun M.

Anwar agen IMF!
Anwar menggunakan akhbar milik partinya untuk terus memburukkan Tun M,menyerang perbicaraannya ,memperlekehkan instiusi kehakiman,menjadi lidah rasminya saat beliau mengecam Malaysia di negara luar dan sekarang ini Anwar sedang bercita-cita untuk melarikan diri dan sasaran negara untuk beliau bersembunyi adalah India dan Turki. Ini sebenarnya helah Anwar.

Otak Anwar sudah menjadi semakin senget.Barua-barua yang Anwar bela dalam pakatan pembangkang sedang meracang berbagai-bagai strategi termasuklah menganjurkan kembali demosntarsi secara besar-besaran seperti yang mereka lakukan pada tahun 1998.Tujuannya hanyalah untuk menggulingkan kerajaan dan menyelamatkan Anwar daripada dihukum kerana meliwat.

Semoga penjara menginsafkannya!
Ibarat orang yang sedang menunggu ajal,Anwar sedang meminta macam-macam.Ibarat orang yang sudah sepatutnya mati,saka Anwar sedang berlegar-legar menghasut seluruh rakyat untuk mempertahankannya dan kita berharap keputusan mahkamah ini nanti memihak kepada rakyat terbanyak.

Dan keputusan itu boleh juga kita ibaratkan sebagai membuka atap rumah untuk memudahkan saka yang melekat di tubuh Anwar diangkat ke langit dan jenazah Anwar boleh dikebumikan dengan sempurna.Soal Anwar nanti menjadi hantu,iblis atau syaitan,kita tentukan kemudian.


1 comments:

Tukang Komen said...

Dia dah puas buang masa dan duilt kini giliran buang tabiat pulak.

Powered by Blogger.

Terbaru

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers