Saturday, November 12, 2011

Melayu sanggup jadi barua kerana Tony!
DALAM masa mereka menyerang Melayu tentang isu National Fedlot Corporation,Melayu dalam pembangkang seperti Nurul Izah,Saifuddin Nasution, Rafizi Ramli dan bertemankan seorang Cina DAP iaitu Tony Pua terus menyerang satu lagi sasaran kedai yang kerajaan bina khusus untuk orang-orang Melayu berpendapatan rendah atau sederhana berbelanja.

Mereka  menjadikan Kedai Rakyat 1Malaysia sebagai agenda politik dengan menaburkan segala fitnah serta dakyah-dakyah palsu bagi menghalang orang-orang Melayu untuk membeli segala barang keperluan di kedai tesebut dan tindakan kumpulan Melayu yang bertuankan Cina ini membuktikan bahawa mereka lebih memikirkan tentang kuasa dan politik semata-mata dan mahu membunuh Kedai Rakyat 1Malaysia itu.

Mengapa mereka tidak pilih kedai Ah Chong ataupun kedai milik Maniam dan mengapa Kedai Rakyat 1Malaysia ini menjadi agenda? Mereka sudah ada kebimbangan dalam diri bahawa kedai ini mampu memberikan saingan kepada ledai-kedai milik Cina ataupun India yang selama ini mendominan perniagaan runcit ataupun borong.

Kedai Rakyat 1Malaysia inilah tempat orang-orang Melayu dapat merasai harga yang cukup murah kalau mahu dibandingkan dengan pasaraya-pasaraya besar.Disinilah tempat orang melayu beli kicap,sardine,susu dan berbagai lagi dengan harga terendah yang ditawarkan. Jadi mengapa Melayu-Melayu ini menghinatai kedai ini/ Berapa ramai orang mati kerana beli barangan di kedai ini?

Saifuddin sanggup jadi barua Cina dan India..
Kalaulah isu ini diperjuangkan oleh DAP,kita tidak pelik kerana sebagai sebuah parti yang berorintasikan keCinaan, tindakan mereka itu adalah untuk menyelamatkan perniagaan rakan-rakan mereka namun bila ada melayu-melayu bangsat seperti Nurul izah,Saiduddin dan rafizi ini terlibat, membuktikan bahawa mereka Melayu yang sedia membunuh melayu demi kepentingan politik mereka.

Mereka sanggup menipu resit pembelian,membuat perbandingan harga yang tidak logic dan terbaru mereka sanggup menuduh bahawa ada barangan yang dijual dalam kedai Rakyat 1Malaysia itu tidak baik  dan selamat untuk kesihatan sehingga mereka sanggup bawa ke makmal untuk ujian. 

Akhirnya Nurul Izah pun barua!
Kita pun terkejut bilamasa pula Nurul Izah percaya dengan hasil kajian makmal sedangkan jelas airmani bapanya yang disahkan oleh makmal  yang dokaji serta diputuskan oelah pakar-pakar telah ditolaknya tetapi tiba-tiba dia menerima pula kajian yang dibuat oleh makmal yang mereka rahsiakan.Nampak sangat betapa jahatnya niat mereka ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan menafikan dakwaan Tony Pua yang mendakwa harga produk 1Malaysia di kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) lebih mahal berbanding harga di pasar raya tempatan.

Ismail Sabri Yaakob berkata dakwaan pembangkang itu merupakan sesuatu yang tidak berasas kerana pembangkang tidak membandingkan harga produk KR1M dengan harga barangan produk berjenama sedia ada. 

"Sebaliknya pihak pembangkang membandingkan harga produk KR1M dengan jenama persendirian dari pasar raya Carrefour Big Savers yang sememangnya berbeza sama sekali.
"Sebarang perbandingan harga mestilah dibuat mengikut kaedah 'apple to apple' atau pun barangan yang benar-benar sama sahaja baik dari segi berat, pembungkusan, dan yang paling utama adalah kualilti," katanya.
Namun jawapan daripada Menteri terus mereka ini putarbelitkan dan mereka tetap tidak mahu rakyat mengetahui perkara sebenar.Bagi mereka,alang-alang menipu biar terus menipu dan inilah slogan barua-barua Cina DAP ini untuk mereka terus hidup dalam gelanggang poltik masa kini.
Melayu-Melayu keparat ini sebenarnya mahu membunuh kemudahan harg-harga murah yang kerajaan mahu berikan kepada rakyat dan tindakan mereka mempersoalkan dan membuat perbandingan serta tuduhan palsu itu secara tidak langsung menjelaskan kepada kita sikap sebenarnya atau betapa prejudisnya mereka ini kepada bangsa sendiri.
Mereka sanggup tipu harga untuk khianati KR1M
Mesikupun Tony Pua hanya sekali bercakap tetapi barua-barua DAP seperti Nurul Izzah dan Saifuddin ini menyerang Kedai Rakyat 1Malaysia tanpa segan silu.Kita tidak  pelik dengan sikap Nurul Izzah kerana beliau telah membuktikan untuk beliau dan bapanya bernyawa dalam politik, dia sanggup apa sahaja termasuklah mencuci najis Cina-Cina DAP ini tapi bila mengenang Saiffudin sejak tidur sebantal dengan pembangkang, beliau semakin lupa asal usulnya.Darah yang mengalir dalam dirinya bukan lagi darah Melayu..!
Dan kita kena bersetuju bahawa Melayu akan terbunuh bukan ditangan bangsa asing tetapi di tangan bangsa sendiri.Sebab itulah bersungguh-sungguh Saifuddin,Nurul Izah dan Rafizi menggerakan agenda untuk membubuh racun dalam kehidupan orang Melayu supaya Melayu lagi cepat dibunuh dan biarlah bangsa asing menguasai segalanya di negara ini.

21 comments:

Anonymous said...

Dengki dan berhati busuk...kerja yg paling senang ialah kerja membangkang..cuma modal ayaq lioq

Anonymous said...

Tony Phua jelmaan kominis Chin Peng.Dia akan bunuh orang Melayu semua jika memerintah Malaysia.

Anonymous said...

1) setiap seorang ada agenda tersendiri.. tony dgn agenda racist utk menjahanamkan islam dan melayu (boleh baca dari tulisan dan pandangan dia/dap), n.izzah dgn agenda dendam atas kenakalan papa nya..yg sorang lagi paling baghal, muka cam org islam, nama cam org islam, mengaku pulak parti yg memperjuangkan islam tapi hati cukup2 busuk..nak menjahanamkan bangsa dan agama sendiri..
2) Dah sangat2 jelas Kedai 1M ni bertujuan membantu rakyat dan mengekang monopoli bukan islam yg punyai kuasa penentu naik turun harga barang asas.
3) Ubatnya, teruskan usaha memperkuatkan agama dan bangsa menerusi pendidikan, ekonomi dll dan juga banteras budaya hedonisme yg merosakkan generasi muda. Insyaalah dgn doa dan usaha, kemenangan allah pasti tiba.
AAA

AAA said...
This comment has been removed by the author.
AAA said...

kerajaan kena teruskan penerangan dlm bentuk santai di media, manfaat yg rakyat dapat dari KR1M dan project2 lain. Sebagai contoh di tv tu..pasal etp

Anonymous said...

kalau nurul izzah lalu depan aku.. aku akan ludah kat dia.. stupid malay lady.. jadi barua cina..

Anonymous said...

Inilah idea kreatif PM dalam usaha menggurangkan kos hidup rakyat terutamanya yg berpendapatan rendah. Nak diharapkan pembangkang lagi tak guna kerana asyik dok bangkang saja tapi mana penyelesaiannya....rakyat nak penyelesaian dan buktinya. Kalau asyik nak protes saja burung kakatua pun pandai cakap.

Buat PM dan kementerian yg telibat, jgn ambil pusing dgn burung kakaktua yg asyik bercakap tapi kerja tak buat. Lebih baik kita fikirkan bagaimana untuk menambahbaik KR 1M ini supaya ia benar-benar lebih memberikan manafaat kepada semua rakyat.

Aku tetap sokong KR 1M

Anonymous said...

Mydin wajib saman kedua manusia yang cuba sabotage usaha2 kerajaan nie...untok memastikan kebenaran dakwaan mereka.Saman sampai muflis binatang nie.

Apakah kerajaan akan membiarkan saja niat sabotage dari juak2 Pakatan nie.Politik , politik juga tapi survival orang2 Melayu dan rakyat sepatutnya dijadikan garis panduan.

Saman jangan tak saman...kerja2 sabotage nie harus dihentikan.

PAK MUSANG UNGKA said...

SEBENARNYA NURUL IZZAH NAK SIASAT BENDA LAIN..

DIA NAK CEK DALAM SUSU TUE ADA TAK DNA LELAKI Y...

KALAU ADA.. DIA BOLEH BUKTIKAN BAHAWA TUDUHAN SALAH LAKU BAPAKNYA CONFIRM ADALAH KONSPIRASI UMNO..

TAPI YG JADI LAIN PULAK..

RUPA RUPANYA DNA LELAKI Y TUE ADA DALAM DARAHNYA.. TUBUH BADANNYA..
DIA CUBA NAK BUANG TAPI TAK BERJAYA..

JADI DIA FRUST..

DIA BENGANG TERUS BUKAK COLINYA MASUKKAN DALAM SUSU KRIM..

LALU DIA KATA ADA E- COLI DALAM SUSU TUE.. PADAHAL COLI TUE DIA YG PUNYA..

TUE SEBAB MASA TONY BABI TUE KAT DEPAN.. DIA MENYOROK KAT BELAKANG..

TAKUT RAHSIANYA TERBUKAK.. TAKU ORANG NAMPAK DIA TAK PAKAI COLI

KORANG TGK DIA KAT BELAKANG KAN...

HA HA HA HI HI HI
HU HU HU

-PATONG ANGGOK TETAP PATONG ANGGOK
-IKUT SAJA KATA SI KOTE BENGKOK

Anonymous said...

Harap pihak Mydin saman manusia2 durjana ni biar sampai tinggal SELUAR DALAM LEVI's dan COLI je.....

headbomb said...

mereka hatinya bususk bernanah.. tapi rakyat tahu menilai..

saya dah linkkan blog tuan ke blog saya.. kalau tidak keberatan bolehla juga linkkan blog saya ke blog tuan.. t kasih...

www.headbomb.blogspot.com

Anonymous said...

Inilah idea kreatif PM dalam usaha menggurangkan kos hidup rakyat terutamanya yg berpendapatan rendah. Nak diharapkan pembangkang lagi tak guna kerana asyik dok bangkang saja tapi mana penyelesaiannya....rakyat nak penyelesaian dan buktinya. Kalau asyik nak protes saja burung kakatua pun pandai cakap.

Buat PM dan kementerian yg telibat, jgn ambil pusing dgn burung kakaktua yg asyik bercakap tapi kerja tak buat. Lebih baik kita fikirkan bagaimana untuk menambahbaik KR 1M ini supaya ia benar-benar lebih memberikan manafaat kepada semua rakyat.

Aku tetap sokong KR 1M.....

Anonymous said...

Inilah idea kreatif PM dalam usaha menggurangkan kos hidup rakyat terutamanya yg berpendapatan rendah. Nak diharapkan pembangkang lagi tak guna kerana asyik dok bangkang saja tapi mana penyelesaiannya....rakyat nak penyelesaian dan buktinya. Kalau asyik nak protes saja burung kakatua pun pandai cakap.

Buat PM dan kementerian yg telibat, jgn ambil pusing dgn burung kakaktua yg asyik bercakap tapi kerja tak buat. Lebih baik kita fikirkan bagaimana untuk menambahbaik KR 1M ini supaya ia benar-benar lebih memberikan manafaat kepada semua rakyat.

Aku tetap sokong KR 1M.....

Anonymous said...

HELOO KING JUBUR N THE GENG.. INI DI NAMAKAN KONSPIRASI PKR UNTUK JAHANAKKAN MELAYU...YG KAU DAN BAPAK KAU U SIAPA NAK KONSPIRASI..DA SAH DI TU BEKAS BANDUAN> DA SAH DI KAKI JUBUR..SEDANG DI BICARAKAN..DA SAH DI BANTAI CIBAI AMOI CHINA DOLL..SEDANG DI SIASAT..MEKA NI AGEN YAHUDI..AMERIKA..ITU YG SEBANARNYA..TP APA PUN KITA KEN ABERI SEKALUNG "TAHNIAH" PADA PAK LAH AL SAMDOL AL TAU TAU APA-APA...SEBAB DIA LAH POLITIK KINI BERCELARU...

Anonymous said...

nurul izzah tak nak pi check ke kilang2 makanan yang ada logo halal tapi sebenarnya makanan tu tak halal?

pergi check la..!!

Anonymous said...

Nasution tu sebenarnya keturunan Batak... jangan tak tahu. Cuba siasat susur galurnya.

Anonymous said...

Banyakkan lg kedai 1Malaysia ni.........anak beranak anjing n the geng biar kan saje

usin said...

teruskan pembukaan KR1M. jgn pedulikkan muka2 gampang haram jadah tu. biarkan dorang mati beragan. KR1M tidak paksa sapa2pun utk dtg beli. kalau rasa berhajat, silalah berbelanja. kalau nk kira perbezaan harga, aduyai, kedai tong sam pah, kedai buntut kuali dsb lg mahal. tak pulak barua2 dap tu ambik kesah. kalau hati dorang busuk, adalah balasan utk dorang nanti. contoh terbaik, bapak nurul izzah sampai sekarang dok terima bala tak henti2. tu tandanya kifarah perbuatan terdahulu. nurul izzah, ko nk ganti nasib bapak ko ke?

Anonymous said...

JOM KITA BOIKOT SEMUA KEDAI CINA! SETAU AKU BANYAK CINA DAP YG ADA KEDAI!

Didi Malika said...

Salam Tuan.

Depa nak tipu orang macam penyokong Pas bolehlah. Kalau berani, sila tunjuk sampel dan beri dua nama makmal swasta yang buat analisis tu. Tak payah nak bagi alasan takut lesen makmal depa kena gantunglah, apalah. Makmal swasta dimonopoli oleh kaum Cina, jadi takdak masalah pun kalau nak suruh depa tipu laporan makmal tu. Setakat tunjuk laporan makmal, semua orang boleh buat. Bak mai sampel yang kononnya ada E.Coli tu. Ada berani????

Anonymous said...

JOM KITA BOIKOT SEMUA KEDAI CINA! SETAU AKU BANYAK CINA DAP YG ADA KEDAI!

Powered by Blogger.

Terbaru

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers