Tuesday, November 13, 2012


Lim Kang Hoo- de facto MB Johor?

BILA Syed Mokhtar Al-Bukhary mendapat banyak peluang-peluang perniagaan,DAP dengan begitu hebat menyerang kedudukan Syed Mokhtar ini dan ahli parlimen yang mewakili kerajaan pun turut tumpang sekaki menyerang korporat melayu ini seolah-olah perniagaan Syed Mokhtar itu haram,beliau berniaga barang-barang terlarang,seolah-olah Syed Mokhtar itu penjenayah dan tidak dibenarkan untuk berniaga apa sahaja yang berkaitan dalam negara ini.


Tetapi tidak ada siapa pula yang mahu mempersoalkan tindak tanduk Lim Kang Hoo yang dilihat begitu bermaharjalela di Negeri Johor dengan menguasai hamper keseluruhan hartanah di negeri tersebut dan tindakan Lim Kang Hoo ini tidak pula didedahkan atau dipersoalkan oleh DAP ataupun MP Barisan Nasional,seolah-olah Lim Kang Hoo ini kebal dan tidak ada sesiapa yang boleh menyentuhnya.


Kenapa bila Melayu menjadi kaya raya,ada pihak yang mempertikaikannnya dan kenapa Cina ataupun India yang juga diberikan peluang untuk menjadi kaya oleh kerajaan Barisan Nasional tidak dipertikaikan?Kenapa tidak dipersoalkan Robert Kuok.Anand Krishnan dan ramai lagi?Mengapa DAP menyerang korporat Melayu semata-mata?


Kenapa tidak ada yang bertanya berapa ratus hektar tanah di Wilayah Iskandar diberikan kepada syarikat milik Lim Kang Hoo ini selebihnya pula dibuka untuk tender terbuka?Kenapa tidak dipersoalkan jajaran Danga Bay yang dimonopoli oleh Cina ini?Mengapa disembunyikan bahawa syarikat Lim Kang Hoo ini yang  sebenarnya berselindung di sebalik pengswastaan KFCH?


Betulkah Johor Corporation masih memegang ekuiti 51 % atau sekadar angka semata-mata?Mengapa tidak ada yang bertanya,apa jadi kepada Kumpulan Permodalan Rakyat Johor (KPRJ) selepas Menteri Besar Ghani Othman mengambil alihnya?


Apa istimewa hubungan Ghani Othman dan juga seorang pemimpin kanan dari pusat dengan Lim Kang Hoo ini?Malah ada yang bertanya,siapa MB Johor?Ghani atau Lim Kang Hoo hingga Ghani dilihat menurut dan mematuhi apa sahaja kehendak Lim ini dan ada yang tidak segan silu menuduh bahawa Lim Kang Hoo adalah de facto MB Johor dan Ghani hanyalah wayang semata-mata.


Siapa pula yang memperkenalkan Lim Kang Hoo ini kepada kepimpinan negeri Johor?

Mengapa tidak ada yang berani mempersoalkan kenapa Lim Kang Hoo diberikan layanan yang cukup istimewa di Negeri Johor.Siapa di belakang korporat Cina ini sehinggakan beliau menjadikan Johor itu seolah-olah bagaikan hartanya sendiri?


Mengapa tidak ada yang berani mempersoalkan ataupun bertanya berapa banyak premium tanah yang dibayar oleh Cina ini sewaktu pengambilan tanah di Danga Bay ataupun ditempat-tempat lain dalam negeri itu?Mesti ada rekod di PTG,siapa yang mengarahkan dengan minit bertulis supaya pengambilan tanah tertentu dikecualikan dari bayaran premium.


Tidak salah menyerang Syed Mokhtar kalau terbukti beliau memperolehi peluang hasil daripada penyelewengan dan dalam masa yang sama,keterlibatan Lim Kang Hoo ini juga perlu didedahkan supaya berlaku adil kepada semua dan dokumen yang bakal didedahkan membuktikan bahawa lebih daripada separuh pengswastaan projek-projek hartanah di negeri Johor dimonopoli oleh Lim Kang Hoo ini yang turut menguasai Ekovest.


DAP berdiam diri untuk tidak menyerang atau mempersoalkan Lim Kang Hoo ini mungkin kerana hubungan bangsa mereka ataupun syarikat-syarikat milik Lim Kang Hoo ini termasuklah dua tiga Melayu yang ada di dalamnya proksi kepada orang-orang tertentu ataupun berkemungkinan besar syarikat milik Lim Kang Hoo ini turut menyumbang untuk dana parti  DAP?


Isu Lim Kang Hoo ini sudah mula diperkatakan oleh rakyat negeri Johor.Keintiman ataupun hubungan rapat antara beliau dengan kepimpinan negeri dan orang-orang tertentu hingga beliau dilihat mempunyai kuasa pemutus untuk sebarang keputusan melibatkan kerajaan negeri mula menjadi buah mulut ramai.


Tunggu pendedahan penuh dan laporan terperinci…

35 comments:

Anonymous said...

itu lah perangai cina,dia org.akan susah hati bila Melayu kaya,di tambah ada sekor dua melayu yg senada dgn dia.

Anonymous said...

Kejayaan kang hoo merampas harta orang melayu di johor didalangi oleh hishamuddin dan ghani othman.kang hoo telah menguasai sepenuhnya anak syarikat milik kerajaan negeri.kejayaan kang hoo ini juga disokong oleh semua barisan exco kerajaan ghani othman atau pun kerajaan negari.pengarah tanah dan ptg seta pegawai kanan kerajaan n negeri

Anonymous said...

Hishamuddin dan juga ghani othman punca utama kurangnya sokongan rakyat terhadap bn dan juga umno.semua ini perbunca dari sikap hipokrit mereka.mereka menjadikan ketaanan orang melayu johor kepada umno sebagai senjata untuk memiskin dan meminggirkan orang melayu dalam arus pembangunan di negari johor.ini terbukti di dalam iskandar malaysia tiada satu kawasan pun yg diwartakan untuk menjaga kepentingan orang melayu sekarang dan masa akan datang.

Anonymous said...

Bijak kang hoo ni membuat percaturan.setelah dia berjaya merampas dan menguasai anak syarikat kerajaan negeri johor,akhirnya DAP juga dapat untung kerana kang hoo membantu DAP dari segi kewangan.betapa bodoh dan banggangnya hishamuddin dan ghani.akhirnya kena kencing hangit dgn kang hoo.hahahahahahaha.......

usin said...

kesian tengok cina susah hati bila ada sorang melayu jd kaya, walhal dpd 10 org terkaya kt malaysia ni, 8 cina dan sorang india. kesiannya cina.....krn masih tebal dgn sikap dengki & busuk ati...

Anonymous said...

Sepatutnya siasatan terperinci dilakukan terhadap hishamuddin dan juga ghani othman...mengapa cina keparat ini yg mendapat manfaat dan juga keistimewaan dlm pembangunan dinegeri johor.

Anonymous said...

Pengkhianatan paling besar dalam sejarah negeri johor terhadap orang melayu telah dilakukan oleh hishamuddin dan ghani othman.pemimpin seperti inilah yang menjahanamkan parti.dan org seperti ini wajib ditolak pd pru yg akan datang!!!!...

Anonymous said...

Hishamuddin tu pembawa malang.. mana satu kementerian yang dia terajui mesti jahanam punya

Anonymous said...

APA PUN TAKDE UNTUK ANAK JOHOR..

KENE TINDAS DENGAN CINA JER MELAYU JOHOR..

KES GHANI OTHMAN NI BANYAK.. DARI KES TANAH DI KONG KONG MASAI DIA DAH LANTAK TANAH ORG MELAYU..

SEDIH LA TGK NASIB ORG MELAYU YG DI TINDAS CINA DENGAN IZIN PEMIMPIN MELAYU..

SEBAB INI LA ORG SOKONG PKR..

Anonymous said...

Ghani othman ni dah semakin hilang akal...baik letak jawatan aje.habis hancur masa depan orang melayu dibuatnya.binate mung ghani......

Anonymous said...

Nyahkan hishamuddin dan ghani othman dari sebarang jawatan dalqm UMNO.kami sayangkan parti tapi tidak pemimpin yang mengkianati orang Melayu!!!!!!

Anonymous said...

lagi mau sokong BeEnd ka????kasi terajang jauh2....aku dah naik meluat dgn episod2 kroni-moni ni...nak menyamun pun agak-agaklah sikit...

Anonymous said...

Cina dah memang berdendam dgn usahawan melayu itu kita tahu..skrg kita nak tahu siapa pengkhianat melayu.??

mjjohor said...

Sebagai anak Melayu jati Johor, saya tidak 'halalkan' perbuatan kianat dan hina kedua-dua pemimpin Melayu Johor itu.Selamatkan Johor !, humban kedua-dua pemimpin tersebut 'segera' kerana menjadi pelaksana agenda Cina.

Anonymous said...

Bung Mokhtar..., apa tunggu lagi. Bongkar isu ini dalam Parlimen jangan tak bongkar. Show us that you got guts and balls!!!! Jangan hantam Melayu saja.

dol.mat said...

cina sakit hati bila lihat orang melayu telah berjaya dan maju pada masa kini mereka tidak akan duduk senang dan terus memcari jalan untok memjatuh kan orang melayu tidak kira apa cara pun ..

MIRA EDORA said...

PERANGAI TAK HABIS-HABIS NAK BERDEMDAM BARU SORANG MELAYU JE YANG KAYA 8 ORANG CINA 1 ORANG INDIA TAK KAN ITU PUN TAK CUKUP INILAH MASALAHNYA ORANG CINA KALAU HIDUP TERLALU TAMAK DAH DAPAT APA YANG MEREKA MILIKI PUN MASIH TAK PUAS LAGI NAK KAYA MACAM MANA LAGI ...

Anonymous said...

Ciss tanah melayu sekalang cino punya lo... gani tanah melayu g patah apa dah jadi semua cino punya.... buat rumah ratus ratus ribu mana melayu mahu beli.. Cino juga yg beli..lu pikir la sendiri cino sekaalang mahu undi sapa pasti undi roket ma... kalau tak nampak wa susah mahu ckp lg.. Lu pikir sendiri...

Anonymous said...

kisah yg sama seperti dulu2..sungguh memualkan..tak habis2 bangsa yahudi kecil ini menjajah ekonomi.Kalau planet marikh itu penuh berlian,aku rasa bangsa ini sanggup kesana sebab berebut kekayaan.Orang melayu pulak 'bodoh',dapat sedikit pun dah terkinja kinja,janji dia dapat,orang lain nganga

Anonymous said...

blog ni macam nak menjatuhkan ghani dengan hisyam jer...sebelum mengutuk tak tentu pasal ..siasat dulu duduk perkara yang sebenar2...nampak macam nak menjahanam kan sokongan rakyat pada umno jer....

Anonymous said...

Apa nak jadi la dgn ghani othman dan hishamuddin ni.Tak habis2 nk memiskinkan org melayu...memang patut dinyahkan aje dari sebarang jawatan berok 2 ekor ni.

Anonymous said...

Saya dengar hishamuddin ni skang tgh sibuk melobi tuanku untuk mencalonkan nor jazlan untuk ganti ghani.kalau betul maklumat ni bermakna polisi menjahanamkan harta org melayu di johor akan berterusan...najib razak perlu sekat perkara ini dari berlaku.jgn tunggu menjadi barah baru nak ubah!......

Anonymous said...

Saya ank jati johor dan juga ahli umno.hishamuddin,ghani othman dan nor jazlan tu perlu dikecualikan dari sebarang jawatan dalam parti.dia org ni semua penyamun.najib razak ni jgn la berlembut sangat.kami sanggup undi pembangkang pd pru yg akan datang kalau penyamun ni dicalon lg.

Anonymous said...

Norjazlan pengkhianat orang melayu.tgk aje la uda holding pun dia nak jual dgn cina...kalau kalau dia la bakal mb jhr kami akan bubarkan 78 cawangan umno dlm negeri johor dan akan menyokong pembangkang pd pru yg akan datang.ghani othman dan hishamuddin ni memang penyamun...kami dah tahu lama dah.kenapa najib x ambil tindakan?...kenapa nak bela lg sijahanam ni semua?...

Anonymous said...

Kami akan keluar beramai ramai dari umno kalau mangkok haram jadah tu dicalon lg...

Anonymous said...

Kalau ada bukti pasal pengkhianat ni dedahkan aje.bior najib sedar sepupu dia ni penyamun sebenarnya

Anonymous said...

Rahsia hishamuddin ada dlm poket azmin ali...sbb tu dia x berani buat tangkapan terhadap bershit.lg pun dia mana ada telor...menteri kdn paling lemah dlm sejarah negara.saya memang setuju kalau najib bg dia sebarang jawatan dlm umno.menyusahkan aje!

Anonymous said...

Umno akan lebih bermarwah kalau haram jadah ni semua x ada

HAMIMSAMURI said...

STJ dan fren...elok dptkan maklumat tepat dan terpeinci. Biar kita lbh adil buat hukuman...Allah swt maha mengetahui.
Kam ho hanya diberikan tanah danga dgn byrn premium lbh RM25/kaki per dan kena buat reclaim tanah sendiri. Sdgkan sykt lain hanya menawarkan harga x lbh RM1/kaki per.
Hanya tanah Danga yg Kam Ho dpt. Selepas itu Kam Ho xdpt lagi apa2 tanah tp beliau berjaya beli tanah di bbrp lokasi drpd bbrp individu dan sykt dgn harga yg mahal. PTG blh sahkan maklumat ini.
Cums Kam Ho bernasib krn wujudnya projek IRDA.

Anonymous said...

HAMIM SAMURI...
tanah di danga bay bermula dari danga A sampai danga B1 B2 B3 yg luasnya beribu ekar telah diberi kepada lim kang hoo bermula dengan harga rm 1.50skp dan yg tertinggi rm12.13skp dan tanah ini semua dikecualikan dari sebarang premium...syarikat lim kang hoo iskandar water front holding juga diberi beribu ekar lg dlm iskandar malaysia serta di pengerang...saya fikir ini bkn fitnah atau pun tuduhan yg tidak berasas...

Anonymous said...

Bro hamimsamuri...kita semua tahu awk adalah timbalan ketua bahagian ghani sendiri...tp x patut la awk mempertahankan boss awk tu semata mata untuk menjaga kepentingan pribadi...x molek mcm tu bro...sepatutnya kita mempertahankan parti bkn individu yg berkepentingan...rakyat jhr dah lama tahu perkara ni hanya menunggu masa untuk meletup bro...

Anonymous said...

tahniah sdr hamim samuri. sekurang2nya tuan berani berdepan guna dengan identiti sdr. yang lain tu ckp mcm nak pecah dunia, tapi pakai anon. tak da telo la tu. kwn hormat org yang jelas identiti,krn bertanggungjawab dgn statement.

Anonymous said...


dalam UMNO ramai pak turut dan kaki angguk. ini semua takut hilang jawatan, peluang. yang berani dah lama kena bakul sampah (ini hakikat tak usahlah nak sangkal) kerana UMNO macam dah tak ada pesiangan diluar sana. kepada MB Johor dan YB-YB yg dah lama duduk selesa baiklah undur diri kerana kekayaan yg dimiliki sekarang pon 7 keturunan tak habis makan.

Anonymous said...

dlm pertikaian ini pembangkang jangan cuba pula menangguk di air keruh...menabur tuba dalam susu mereka...biarlah parti itu sendiri yg menyelesaikan urusan mereka...itu lebih baik sbb pembangkang takde apa2 pun yg boleh ditawarkan sbgi ubat penawar penyakit mereka...

Anonymous said...

kesian sultan johor, sia2 perjuangan tok nenek moyang berjuang yang untung pak menteri dan konco2 yg kenyang.apa tuk det dah buat sampai sultan2 semua takleh nak bertindak.

Powered by Blogger.

Terbaru

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My Photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers