Monday, September 3, 2012

HarakahDaily sama jijik dengan MalaysiaKini!
HARAKAHDAILY maupun tabloid Harakah merupakan portal Pas sama tidak bermoral dan corak pemberitaan yang tidak beretika sepertimana Malaysiakini dan media pembangkang lain malah mereka ini juga dilihat sebagai satu pasukan yang cukup berani melemparkan fitnah serta sambung menyambung laporan –laporan dusta dalam media mereka masing-masing.

Portal PAS ini barangkali berguru dengan `pemberita-pemberita bajingan’ dari portal MKini yang jelas menunjukkan wajah bahawa mereka adalah pendokong ataupun inspirasi kepada gerakan pembangkang dalam Negara ini dan sebagai sebuah akhbar ataupun portal milik parti PAS dan menjadi dasar parti itu sekarang untuk menyokong sebarang fitanh serta melestarikan fitnah-fitnah itu, kalangan pemberita daripada HarakahDaily mengambil langkah seumpama yang dilakukan oleh portal alternative lain.

Lihat sahaja bagaimana busuk serta jijiknya permainan HarakahDaily melalui coral pemberita yang rendah akhlak serta moralnya untuk mengaibkan isteri Perdana Menteri Rosmah Mansor bila mereka melaporkan pelajar-pelajar sebuah sekolah  tahfiz enggan bersalam dengan Isteri Perdana Menteri itu dalam satu majlis Sambutan Hari raya Aidilfitri.

Fakta sebenarnya disembunyikan oleh pemberita yang tidak bermaruah ini dan dengan bermodalkan sekeping gambar `mati’ mereka mencanangkan kepada seluruh penggemar portal HarakahDaily yang tidak bermaruh ini bagi menimbulkan kebencian rakyat terhadap Rosmah dan menjadikan pelajar-pelajar tahfiz sebagai alat mereka.

Beberapa keping gambar lain yang mereka `curi dari SINI tidak mereka siarkan dan dengan sekeping gambar itulah mereka jadikan modal untuk memperdayakan pembaca mereka.itulah yang dikatakan mereka ini sama sahaja sifat buruk serta perilaku songsang seperti yang menjadi amalan portal MalaysiaKini.

Mereka ini bagaikan ketandusan isu dan mereka terus berusaha mencari jalan untuk merendahkan maruah dan martabat Rosmah setelah mereka gagal mengaibkan Perdana Menteri dan sasaran mereka terus ke pihak lain dan akhirnya Rosmah jadi mangsa.

Namun laporan menggunakan pelajar-pelajar tahfiz itu adalah taktik paling jijik dan cukup hina  serta penulisan yang paling tidak bermaruah oleh sebuah portal yang partinya mendokong prinsip serta perjuangan Islam.

Gambar ini ditiadakan oleh wartawan mereka..
Mereka cuba mengelirukan pelayar ataupun pembaca  dan jelas sekali etika kewartawana yang mereka amalkan adalah bersifat longkang kerana mereka menggunakan pembohongan dan penipuan bagi meraih sokongan supaya rakyat termasuk pelajar membenci Rosmah.

Pemberita ini tidak perlu disuruh bertaubat kerana bagi mereka melakukan dosa kering seperti ini adalah amalan biasa.Malah menghina,mengaibkan Rosmah adalah pakaian yang sering mereka pakaikan sepanjang masa dan setiap masa mereka akan cuba mencari peluang untuk menipu rakyat.

Mereka akan terus berusaha untuk memberikan imej buruk kepada rakyat tentang Rosmah Mansor dan tidak hairanlah mereka ini sanggup mengeluarkan modal yang cukup besar walaupun terpaksa menggunakan wang rakyat bagi memburuk serta menjejaskan kredibilti Rosmah sebagai isteri  Perdana Menteri.

Dalam masa pemimpin mereka menyorokkan isteri,menambah bini-bini,menyundal dengan isteri orang,anak dara maupun janda,mereka cuba menutup kebejatan moral pemimpin mereka ini dengan berusaha mencari salah orang lain.

Kalau PAS itu kita lihat menjadi parti yang semakin sesat.media-media yang dikuasi mereka pula telah menjadi iblis yang bertopengkan manusia dan iblis-iblis inilah yang sedang hebat meladeni HarakahDaily untuk menjamu rakyat dengan cerita-cerita fitnah.

Pada Rosmah Mansor,biarlah anjing-anjing ini terus menyalak kerana Khalifah akan tetap berlalu jua…

26 comments:

mamarock2012 said...

astaghfirullah, malu akak dengan sikap editor harakah. kenapalah sanggup ambil artikel dari blog-blog yang sebarkan fitnah. kan dah melekat jijik dan pemfitnah. kesian penyokong pas diperbodohkan harakah.

suaralensa said...

buat Datin Rosmah, bersabarlah... puak PR ini pasti malu dengan kebodohan dengan fitnah yang mereka cipta. teruskan usaha murni Datin untuk bersama-sama Perdana Menteri membela nasib rakyat.

Badut Rakyat said...

tak habis-habis puak pakatan ni lagi-lagi harakah,asyik nak menipu jer.apa cerita ni ??? apa salah Datin Seri Rosmah tu ??? ada ker dia kacau puak pakatan haram ni ??? udah-udahlah !!! jangan nak kencing rakyat lagi !!!

RENUNG-RENUNGKAN

BOB MALAYA said...

apa kes pembangkang PAS haram jadah..nak buat fitnah apa lg???semua fitnah yang PAS lontarkan semua terbukti tipu...bodoh betul PAS nie..nama jer islam tp suka mebuat fitnah ..tak fikir ke hukum fitnah apa???PAS parti islam ke tp tgk mcm PARTI sesat dan sial jer..rasa pengikut ramai islam tp kenapa bodoh sangp???fikir kan wahai pengikut PAS

Daddy Cool said...

apa nak heran bro..nama pun PAS=Parti Ajaran Syaitan..bkn kah sudah mnjadi satu kelaziman syaitan mmbwa ftnah dan kbrukan dari dulu lagi..kalu diorng xbuat ftnah mcm mna diorng nak cri mkn bro,mcm mna diorng nk naikkan rangking diorng bro..kpd DS Rosmah hrap bersabar,persetankan langau2 PAS ni.kami rkyat malaysia amat mghrgai smbangan datin dan kami tahu datin berada di phak yg benar..

afiq kltown said...

Keadilan daily memang haramjadah..

afiq kltown said...

Harakah daily lidah rasmk DAP

kakak semah said...

Apa lah pas ni mcm dah takde keja lain akak tgk asik nk cr kesalahan datin sri je... Benda mcm ni pun nak dijadikan isu ke??? Bkn salah pun apa yg datin sri bt ni dah mcm mak dgn anak lah

afiq kltown said...

Sebagai seorang islam tak perlu fitnah org sampai mcm tu skali.. Nauzubillah

afiq kltown said...

puak pakatan dah ketandusan isu

afiq kltown said...

Wan azizah salam dgn apek takpe lak

afiq kltown said...

Harakah dah mcm malaysiakini

afiq kltown said...

Sudah2 lah nak fitnah org wahai puak pakatan.. Cermin diri dlu

mfire said...

Ya Allah selamatkanlah pemimpim kami

bro yul said...

harakah nie mmg aku x pernah pcaya berita2 yg d laporkan hanyalah fitnah semata-mata....ds rosmah selalu jd mangsa fitnah ....ds rosmah bukan ahli politik la wey ds rosmah hanya la isteri kpd ahli politik...jd x perlu la nk fitnah dia yg bukan2...begitu bodoh nyer editor harakah nie ye.....tp aku mmg x heran mcm mana pemimpin2 parti anak syaitan nie mcm tu jugak la editor2 harakah syaitan nie.....sudah2 la nk menipu rakyat....

sonu nigam said...

pe ke sial pembangkang ni,x habis2 nk buat fitnah pasal rosmah.
dah la buat fitnah,bile kantoi mereka spin cerita and salahkan UMNO.
senua rosmah buat mereka nk jadikan isu,si jijah jalang buat pe korang tutup mata je sial.
dasar manusia jalang yg sial,manusia lahanat.

Anonymous said...

bodoh punya pembangkang

MIRA EDORA said...

Habis modal dah puak puak jahanam ni...bukti serangan ke atas DS Rosmah menunjukkan pakatan rakyat telah hilang fokus untuk pru13 di mana saya percaya mereka jadi hilang tumpuan kerana sokongan rakyat ke atas DS Najib. Mereka terpaksa bersikap kebudak budakan dengan menyerang DS Rosmah dengan harapan DS Najib akan berundur.. masalahnya.. cara yang dipakai tu berkesan ker? apa salahnya kalau seorang ibu menerima salam seorang anak.

dol.mat said...

mmg la pembangkang marah skit hati sbb ape yg diorg buat sume xmenjadi.pembangkang haram jadah ni mmd siot kja lain xde asyik2 cari point nk hntam DS ROSMAH xsdr dr sendr yg bodoh.stakat pakai air liur pakai bontot je cmne nk dpt sokongan sebab busuk hati punya org

Anonymous said...

harakah ni parti islam Pas yg punya jadi kalau menipu, memfitnah tu halal dapat pahala...

dalam agama Pas apa saja yg dilarang oleh agama islam, dalam agama Pas semuanya dibolehkan..

Pas parti songsang

MegaBidaman said...

ni caranya PAS nak spin... kalau budak tak bersalam , seolah-olah budak tu 'jijik' dengan Rosmah , kalau bersalam bukan 'muhrim' bagai.. cuba selidik pemimpin2 wanita PAS termasuk ustazah 'Abby Abadi' dia ada salam tak dengan 'peminat2' rakus lelaki, bagai mana dengan nurul izzah? Porahhh bukan mahram ke hulu ke hilir tapi sendiri buat ok... ptuihhh

Anwar Al-buriti said...

kadang2 kesian sesangat dengan mentality lebai2 pas ni.. akal mereka busuk macam taik

mekkelate darul naim said...

aku xpehe la dgn puok pembangkang PAS ni,gapo hk dilakukan DS rosmah pasti ajo fitnoh yg lemparkan...
DS rosmah buke ahli politik,dio hnya bini kpd PM jh..xperlu la nk mmfitnoh dio bukan2..
PAS ni parti yg terlalu bodoh,bahlul..namo jh pasti islam tapi kalu bab fitnoh ialah ketuo segala2...

Anonymous said...

lihat saja pic tu....still pic.....mungkin masa snap pic tak salam lg...lepas pada snap baru salam....lihat reaksi tangan budak tu...seperti menghulur....seperti juga menarik...jadi takde kesahihan terhadap pelajar tu tak mau salam...pe la haramkah tuh...

Anonymous said...

HARAKAH memang HARAM JADAH@SAMPAH....

Anonymous said...

Itulah teknik halus mereka untuk rakyat membenci pm. Tak dpt pm diserangnya rosmah. Sekaligus pm terpalit. Hati hati dgn strategy halus mereka.

Powered by Blogger.

Terbaru

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers