Friday, June 8, 2012

Terima kasih Khalid kerna bantu Selangor!
SESEKALI Khalid Nordin bersuara,pencacai PKR dan pembangkang lain tidak tentu arah dan Kahlid mula dituding dan dicerca berbagai sedangkan apa yang Khalid Nordin lakukan adalah untuk membantu kelicinan perjalanan pemerintah PKR di Selangor malah tanpa Khalid Nordin sebagai Menteri Pengajian Tinggi,kerajaan Serlangor tidak mungkin dapat melaksanakan janji mereka untuk memberikan pendidikan percuma bermula di UNISEL.

Khalid,Anwar dan sesiapa sahaha harus mengucapkan terima kasih kepada PM Najib dan juga Khalid Nordin kerana keputusan yang dibuat mengelakkan kepimpinan Selangor terjebak dal;am munafik tetapi Kerajaan Selangor sudah mula menggelabah.Perangkap yang mereka pasang menjerat mereka sendiri.

Mereka ingat isu pendidikan percuma boleh memerangkap kepimpinan Najib sebab itulah selama ini mereka bersungguh-sungguh termasuklah menghasut para mahasiswa untuk berkhemah di Dataran Merdeka menolak skim PTPTN dan Anwar terpekik terlolong menjaja sistem pendidikan percuma andainya mereka memerintah dan juga membakar mahasiswa setipa hari supaya tidak membayar pinjaman PTPTN.

Namun tidak sampai dua hari kerajaan membekukan pinjaman untuk pelajar-pelajar baru UNISEL,Khalid Ibrahim sudah mula berkira-kira untuk menjual harta kerajaan negeri Selangor dan ayam katek yang lemah gemalai Rafizi mula menyerang keputusan kerajaan itu.Sepatutnya mereka ini menyokong tindakan kerajaan itu yang meluruskan segala jalan sulit mereka selama ini untuk memberikan pendidikan percuma di Selangor.

Keputusan Khalid itu juga satu tamparan hebat kepada Anwar,keputusan yang memalukan Anwar yang selama ini begitu yakin mampu memberikan pendidikan percuma namun ternyata Anwar,Rafizi dan sesiapa sahaja yang selama ini berjuang kononnya untuk menghapuskan skim PTPTN itu merupakan satu pembohongan semata-mata dan segala tindakan mereka itu hanyalah umpan politik untuk meraih sokongan mahasiswa.

KPT tolong tunaikan janji Anwar!
Adakah dana Selangor yang Khalid cairkan itu untuk dijadikan bantuan tidak perlu dibayar balik oleh pelajar?Kalau pelajar perlu bayar balik,apa bedanya dengan PTPTN itu?Andainya pelajar tidak membayar apa yang diberikan oleh Selangor kepada mereka,bagaimana pula tindakan kerajaan negeri?

Khalid perlu menyalahkan kegilaan Anwar dan para barua-barua yang sebelum ini begitu hebat menekan kerajaan pusat supaya membatalkan PTPTN dan mempertikaikan keputusan kerajaan itu seperti mereka meludah kelangit dan akhir mereka terpaksa menelan kahak mereka sendiri.

Tindakan PTPTN perlu kita sokong dan dianggap sebagai bijak kerana apa gunanya memberikan pinjaman kepada seseorang yang pasti tidak akan membayarnya balik malah kerana keengganan mereka ini membayar balik pinjaman tersebut akan memberikan kesan jangka panjang kepada kerajaan untuk membantu pelajar-pelajar lain.

Khalid perlu ingat bahawa hanya pinjaman di UNISEL sahaja yang dibekukan oleh kerajaan kerana rata-rata pelajar di UNISEL itu tidak bertngganungjawab,mereka menangis meraung masa meminjam dan bersetuju dengan apa sahaja syarat yang ditetapkan oleh pihak PTPTN tetapi bila sampai saat membayar,mereka enggan bayar balik kerana dihasut oleh petualang negara bernama Anwar Ibrahim.

Hari ini pelajar jadi mangsa kebobrokan serta penipuan yang dilakukan oleh pembangkang.Suara yang mereka luangkan selama ini untuk memberikan pendidikan percuam kepada pelajar hanyalah suara iblis semata-mata dan akibatnya  pelajar-peljar yang tidak mampu terpeksa berdepan dengan seribu kuslitan,kesulitan yang dipta oleh pemimpin idola mereka.Padan muka!

Namun  adakah rakyat Selangor bersetuju segala harta kerajaan dicairkan untuk dijadikan wang bagi membiayai pelajar-pelajar yang mula mendaftar untuk memasuki UNISEL ini kerana harta yang Khalid mahu cairkan itu bukan harta mak bapak Khalid tapi itu harta rakyat Selangor.

Ini juga saat kerajaan Selangor menunaikan segala janji-janji mereka seperti yang tertulis dalam Manisfesto PRU12 untuk memberikan pendidikan percuma hingga ibu bapa terpedaya dengan mengundi mereka hingga membolehkan pembangkang membentuk kerajaan di Selangor malah inilah ujian pertama kerana selepas ini akan banyak lagi keputusan kerajaan yang tidak akan memihak kepada Khalid dan kerajaan pimpinannya.

Apa agaknya reaksi Anwar dan rasanya ini bakal kenyataan dia…serahkan Putrajaya kepada kami,kami akan hapuskan segala bentuk pinjaman membabitkan pelajar dan akan memberikan pendidikan percuma daripada tadika hingga ke peringkat tertinggi…Bab bohong Anwarlah pakarnya…

0 comments:

Powered by Blogger.

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers