Sunday, February 19, 2017
KUNING, Merah, Hijau, Oren dan berbagai-bagai lagi warna di pamerkan oleh segerombolan manusia d dalam Negara ini sebagai mewakili tanda protes mereka dengan mengilhamkan bersama berbagai-bagai logo dan slogan malah apa yang kumpulan ini sedang lakukan
adalah kerana dorongan daripada apa yang berlaku di negara luar,mauduknya adalah menumbangkan kerajaan yang sah dan dipilih rakyat melalui sau pendekatan revolusi yang dirancang secara terpimpin.


Revolusi warna ini adalah pergerakkan politik yang berasal dari negara-negara barat terutamanya Eropah kemudiannya diambil alih oleh Amerika Syarikat dan ianya merupakan satu gelombang ideologi yang menular dari sebuah negara ke negara yang lain manakala penyokong-penyokong dalam revolusi warna ini semuanya menggunakan penentangan aman pada mulanya yang melibatkan orang awam tetapi akhirnya menjadi ganas seperti dilakukan Bersih 1.0 hingga ke Bersih 3.0.


Demonstrasi,mogok lapar dan perhimpunan haram semuanya digunakan bagi tujuan melumpuhkan kerajaan memerintah dan memaksa perubahan yang mereka perjuangkan dan pergerakan revolusi ini semuanya menggunakan warna tertentu atau bunga sebagai simbol mereka. 


Revolusi warna ini amat ketara sekali di dalam menggunakan NGO (pertubuhan bukan kerajaan) yang sengaja ditubuhkan dan khususnya kumpulan-kumpulan aktivis pelajar di dalam mengatur penentangan aman atau perhimpunan-perhimpunan haram ataupun menyerap masuk individu-individu tertentu di dalam agensi-agensi kerajaan bagi menyelaraskan gerakan revolusi yang dirancang,  


Revolusi warna sebeginii amat berjaya sekali di Serbia terutama dalam Revolusi Jentolak padatahun 2000), di Geogia melalui Revolusi Bunga Ros (2003), di Ukraine dengan Revolusi Oren (2004), di Lubnan dinamakan Revolusi Araz (yang paling ganas pernah berlaku), di Krygyzstan dengan Revolusi Tulip (2005), Revolusi Biru di Kuwait (2005), di Iraq ia dikenali sebagai Revolusi Unggu (2005) dan di Czechoslovakia ia dikenali sebagai Revolusi Baldu (2005).


Kumpulan yang berhaluan kiri di negara ini yang dipimpin oleh ekstrimis politik sedang menggerakan agenda yang sama kerana mereka yakin,mereka tidak mampu menumbangkan kerajaan sedia ada melalui proses demokrasi dan sebarang bentuk demonstarsi yang mereka adakan sejak akhir-akhirnya hanya satu latihan menggerakan kepada satu demonstrasi yang lebih besar menjelang PRU13 ataupun ketika diumumkan pembangkang kalah dalam PRU13 nanti.Ini perlu kita awasi.


Revolusi Hijau pula telah dimulakan di Iran pada tahun 2009 hingga 2010 tetapi gagal dan revolusi ini dimulakan atas dasar menentang keputusan pilihanraya atau meminta pilihanraya diadakan secara adil. Namun jika ditunaikan sekalipun kehendak penganjur revolusi ini mereka tetap akan melakukan protes sehinggalah kerajaan yang ditentang dijatuhkan dan mereka mengambil alih kepimpinan kerajaan. Lihat saja tuntutan Bersih yang pertama dulu bilamana SPR tunduk kepada permintaan mereka,kumpulan ini terus juga melancarkan demontrasi. 


Tujuan penentangan mereka sebenarnya adalah topeng kepada hasrat mereka untuk mengambil alih kerajaan walaupun kerajaan semasa mentadbir dengan baik malah genda mereka disokong pula oleh pergerakan demokrasi dari negara-negara barat yang memang berniat memerintah negara-negara yang sedang membangun melalui proksi-proksi mereka. 


Revolusi warna dalam negara kita ini adalah hasil usahasama pemimpin-pemimpin pembangkang dengan negara luar yang berusaha untuk menguasai sesebuah negara dan selalunya sokongan kewangan yang besar datang daripada kerajaan negara-negara barat dan NGO-NGO barat yang mensasarkan negara tertentu seperti Malaysia untuk diambil alih melalui revolusi sebegini


Revolusi warna adalah satu bentuk penjajahan baru yang telah dicipta oleh negara-negara barat dengan menggunakan kepimpinan tempatan seperti Anwar Ibrahim,Mat Sabu,Ambiga dan beberapa nama lagi yang merancang untuk membuat kacau bilau di dalam Negara ini.


Mereka ini akan adakan pelbagai tuntutan dan tuduhan kepada kerajaan yang memerintah dan pada masa yang sama cuba tidak akan menerima apa saja pembaharuan yang dibawa walaupun tuntutan-tuntutan mereka telah dipenuhi. 


Ideologi yang dibawa oleh revolusi warna ini memperdagangkan konsep politik songsang yang sesat malah membawa kesan yang amat buruk kepada sesebuah negara. Lihat sahaja Bersih,HKR dan berbagai-bagai lagi gerakan sonsang yang sedang dilakukan.


Rakyat menjadi keliru,keliru dengan maklumat-maklumat palsu yang disebarkan oleh pihak pembangkang dan pihak kerajaan pula akan diserang tanpa henti dengan tohmahan yang dikeluarkan secara besar-besaran meliputi semua media alternatif, laman sosial dan blog-blog anti kerajaan yang dikawal-selia oleh jentera-jentera milik revolusi warna ini dari dalam dan luar negara.


Begitulah adanya dengan perancangan licik revolusi warna ini yang hanya semata-mata berusaha atas dana yang diberikan oleh proksi negara-negara barat bagi menjatuhkan mana negara-negara yang mereka ingin ambil alih dan inilah bentuk penjajahan alaf baru yang sedang rancak berlaku dan jika kita berwaspada ia akan berlaku kepada negara kita ini.Lihat sahaja terdedah tentang Suaram,Sarawak Report,MalaysiaKini dan berbagai-bagai lagi yang menerima dana daripada luar untuk menabur serta merekayasakan fitnah terhadap kerajaan dan pemimpinnya.


Apakah signifikan baju merah penunjuk perasaan Thai dengan baju kuning penunjuk perasaan Bersih 2.0 dan 3.0 di Malaysia ? Kedua-duanya menggunakan warna sebagai satu cara menunjukkan protes mereka dan mereka sebenarnya tergolong dalam satu pergerakkan global yang dinamakan pergerakan revolusi warna dan Malaysia adalah sasaran seterusnya.. 


Revolusi warna tanpa syak lagi adalah satu fenomena baru yang sedang menular dalam arena pembangunan politik masa kini dan tujuan saya mendedahkan hal ini supaya dapat diambil peringatan oleh para pemimpin politik tentang bahaya dan kesan revolusi warna ini yang mampu menghancurkan negara kita dengan menimbulkan kacau bilau jika tidak ditangani dengan lebih awal.


Kita perlu memahami ciri-ciri pergerakan ini dan bentuk-bentuknya supaya dapat diambil tindakan yang sewajarnya di dalam membenteras wabak ideology ini yang sememangnya dicipta oleh pergerakkan demokrasi barat. 


Mari kita mulakan dengan definasi yang diambil daripada Wikipedia. Laman web ini adalah antara yang pertama menerangkan tentang wujudnya revolusi warna ini dengan memberi definasi yang berikut ;


"Color revolution(s) is a term used by the media to describe related [political] movements that developed in several societies in the CIS (former USSR) and Balkan states during the early 2000s. Some observers have called the events a revolutionary wave. Participants in the color revolutions have mostly used nonviolent resistance, also called civil resistance. Such methods as demonstrations, strikes and interventions have been [used to] protest against governments seen as corrupt and/or authoritarian, and to advocate democracy; and they have also created strong pressure for change.


Freedom House, National Democrat Institute, International Republican Institute, CIA, MOSSAD, USAID, CIDA, Albert Einstein Institution, and various western NGOs including Jew billionaire George Soro’s Open Society Institute – are ‘the foreign instigators and helpers’ who pave the way for a pro-USrael regime changes around the world. These groups arrange dessident groups behind a single opposition leader (a pro-West would be ideal, but even an anti-West would do the trick”

0 comments:

Powered by Blogger.

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers