Wednesday, January 19, 2011

Tidak nampak bayang taubat dalam dirinya
GELANGGANG sudah mula terbuka luas di selatan tanahair.PAS letak calon wanita bekas guru sekolah pemulihan khas dan ditentang oleh bekas Penolong Pegawai Daerah Rengit, anak jati Labis untuk menentukan siapa yang rakyat Tenang pilih sebagai mewakili suara mereka di DUN Johor.

Calon PAS telah dihuraikan dalam tulisan sebelum ini dan itulah wajah serta batang tubuh yang PAS pertaruhkan.Jelas  PAS sudah  ketandusan calon berwibawa, yang ada aura ataupun karisma dan sekiranya calon PAS inilah yang menjadi pilihan pengundi di DUN Tenang itu untuk diangkat sebagai wakil suara mereka. Ada sesuatu yang tidak kena di kawasan Dewan Undangan Negeri ini.

Di Utara tanahair pula, barangkali terpana dengan ungkapan Perdana Menteri yang tahu segala-galanya tentang beliau, Anwar  menjadi seperti biawak yang lidah bercabang-cabang.Sebelum ini dengan langkah yang gagah penuh berani, beliau mencabar PM Najib untuk berdebat tetapi selepas Najib mengumpankan sedikit dengan pendedahan yang mungkin memalukan dia, Anwar kata dia tidak ajak Najib berdebat tetapi cumaingin  berbincang tentang pengurusan ekonomi Negara.

Memang benarlah Anwar tidak pernah berubah dan tidak nampak bayang taubat yang ada dalam diri beliau.Pembohongan dan penipuan seakan menjadi air wuduk kepadanya setiap masa dan ketika. Penipuan seperti  menjadi pakaian hariannya.Semakin banyak Anwar bercakap semakin banyak tipu helahnya.Lidahnya berputar-putar mengungkap skrip-skrip bohong yang beliau rekacipta untuk menipu rakyat dan memacak pendirian rakyat supaya tidak berganjak daripada terus menyokongnya, konon sebagai agen perubahan Negara .Bila tembelangnya pecah,Anwar cukup bijak menutupnya.

Barangkali beliau semakin sedar bahawa beliau tidak boleh menipu rakyat sepanjang masa.Beliau mungkin boleh menipu sekali ataupun dua kali tetapi mana mungkin untuk beliau menipu berkali-kali tanpa menyedari bahawa rakyat mula sedar tembelang ataupun perangai sebenar dirinya.

Debat yang beliau cadangkan dan disambut dengan tekanan serta desakan daripada juak-juak politiknya supaya PM Najib menyambut cabaran itu akhir menjadi kendur dan debat yang menjadi kegilaan dirinya dan penyokong beliau bertukar menjadi perbincangan.Mungkin rakyat yang mengelilingi beliau adalah daripada kalangan rakyat yang dangkal pemikiran serta kotor jiwa dan hatinya namun tidak semua rakyat di luar sini yang sanggup menerima serta menyokong pemimpin yang berwatak chameleon ini.Siang menjadi ular malam menjadi manusia.

Langkah politik Anwar menjadi sumbang.Tidak cukup memusuhi dan mendendami UMNO yang telahpun berjaya menghalang niat jahatnya, dia memilih untuk memecahbelahkan PAS dari dalam.Selama ini pun Anwar telah berjaya mem`PKR’kan PAS(sebelum ini mengABIMkan UMNO) dengan kemasukan beberapa orang yang terbukti taksub kepada beliau seperti Kamarudin Jaafar, MP Tumpat, Hatta Ramli MP Kuala Krai, Khalid Samad MP Shah Alam, Dzulkifley Ahmad MP Kuala Selangor daan beberapa orang ADUN termasuklah Husam Musa yang dilabelkan sebagai kumpulan Erdogan dalam PAS.

Ketidakhadirannya di majlis pengumuman calon PAS di Pekan Labis beberapa malam lalu membuktikan ada yang tidak kena antara dia dengan Hadi Awang.Ada sengketa berlaku dalam diam malah melabelkan Hadi Awang sebagai nyamuk yang sesuai berdepan dengan nyamuk merupakan satu penghinaan secara lembut yang beliau tuding kepada Hadi.Rendahnya harga Hadi di mata Anwar dan butanya mata hati penyokong PAS yang sanggup menelan penghinaan terhadap Presiden parti mereka itu.

Umi menyerang lagi...
Kemunculan Umi Hafilda dengan serangan baru terhadap dirinya menjadikan tidur Anwar tidak semakin lena dan mimpinya untuk menakluk Putrajaya menjadi mimpi yang menakutkan.Cabaran Umi dipandang sini dan diumpamkan nyamuk semata dan disinilah Anwar memutar pita politiknya dengan menyerahkan cabaran Umi itu kepada Hadi Awang-baginya nyamuk sahaja yang layak menentang nyamuk. Sedangkan jelas anwar tidak ada keberanian untuk berdepan dengan adik Azmin Ali ini.

Anwar mungkin tidak memerlukan Hadi sebagai melengkapkan percaturan poltiknya. Cukup ada seorang manusia bernama Nik aziz yang telah melutut di kaki beliau bersama dengan DAP, tokoh pemimpin lain dalam PAS hanyalah sekadar kaldai yang boleh beliau arahkan untuk mengangkut bagasi-bagasi bagi mencapai cita-citanya.Baginya sikap tunduk Nik aziz itu adalah lambing kepada segala apa yang dalam PAS.

Anwar tidak ada pilihan.Dia harus menggunakan segala talian hayat yang dia ada untuk menutup segala pembohongan penipuan politiknya dan tindakan PM Najib yang mahu Anwar menyelesaikan dulu kes liwatnya sebelum berbincang atau berdebat tentang isu lain merupakan satu tamparan yang cukup perit untuk Anwar terima.

Anwar cuba menggunakan seluruh media yang ada untuk dirinya dilihat sentiasa relevan dalam politik tanahair dan taktaik ini sama seperti Anwar menguasai TV3,Utusan Malaysia dan Berita Harian satu ketika dulu dengan meletakkan orang-orang keprcayaannya ditempat-tempat yang penting serta strategik.Media cetak inilah yang menjadi agen mempromosikan Anwar kononnya sebagai pemimpin masa depan tetapi akhirnya media ini jugalah yang mendedahkan secara meluas kes liwatnya dengan Azizan,Munawar,Sukma dan terbaru dengan Saiful Adzlan Bukhari  malah mungkin ada lagi mangsa yang terbaru.

Seandainya PM Najib menerima cabaran debat itu bermakna PM Najib telah terp[erangkap dalam helah poiltik yang Anwar sedang ciptakan. Dia tahu dia ada kelebihan bermain kata, mencipta teori dan falsafah yang enak untuk rakyat telan tetapi malangnnya Anwar lupa dia bakal berdepan dengan Perdana menteri yang tahu segala-galanya tentang Anwar,kegiatan Anwar dan hubungan Anwar dengan mana-mana pihak sekalipun termasuklah puak-puak Yahudi. Dan sebagai Perdana Menteri, Anwar mungkin lupa bahawa PM Najib ada akses untuk segala-gala tentang Anwar Bin Ibrahim ini kerana Najib Perdana Menteri dan Anwar  hanya seorang peliwat.

1 comments:

Anonymous said...

DATO TOLONG FAHAM MAKSUD ANWAR TU....
DIA AJAK BERDEBAT ATAS KAPASITI DIA SEBAGAI KETUA PEMBAGKAN DAN NAJIB SEBAGAI PM HARUS MENERIMANYA..... TERANGKAN PADA RAKYAT YANG BODOH NIE APA PELAN EKONOMI PM DAN APA PELAN PAKATAN?PM PLAK SURUH ANWAR SELESAI MASALAH PERIBADI PLAK BUAT APA? APA INGAT RAKYAT BODOH SANGAT KE ? PM PUN ADA MAASALAH PERBADI GAK.... TAK KAN DATO TAK TAHU......KE NAK SEBUT KAT SINI?BAK KATA PERPATAH ORG MELAYU "KATA DULANG PAKU SERPIH KATA ORG AGAK DIA TU LAGIIII LEBIH" RAKYAT TENAG BLH LAH DIGULA-GULAKAN......
RAKYAT DAH MUAL DGN SANDIWARA UMNO DATO.....RAKYAT AKAN HUKUM UMNO DLM PRU13.....

Powered by Blogger.

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers