Saturday, October 17, 2015

Ibrahim Saad diumumkan KP BTN yang baru.

PANJANG jangkamasanya sebuah perjalanan perjuangan mengangkat nilai bangsa dengan permulaan tahun 2011 hingga kini tahun 2015 dan khabar yang singgah di telinga cukup untuk membuatkan kita menarik nafas lega dan tidak ada perkataan lain yang pertama terucap melainkan merafak rasa syukur bila dimaklumkan oleh kawan-kawan bahawa sudah ada pengumuman daripada Menteri  di Jabatan Perdana Menteri (JPM) iaitu Azalina Otrhman Said bahawa  Biro Tata Negara (BTN) akan mendapat Ketua Pengarah yang baru iaitu orang lama dalam BTN yang akan dinaikan pangkat menggantikan Raja Arif Raja Ali iaitu Dato Ibrahim Saad.

Terbitnya rasa syukur ini adalah kerana perjuangan yang panjang dan berliku yang di tempuhi, akhirnya ada sedikit kemanisan dan erti. Perjuangan yang tidak langsung sama sekali bertujuan peribadi tetapi semata-mata ingin menyelamatkan salah satu agensi yang menjadi wadah kepada perjuangan bangsa dari dimusnahkan dari dalam oleh sibangang dan sitolol yang menjadi utusan bagaikan `trojan horse' dalam epik sejarah yang terkenal. 

Sekalung tahniah kepada  PM Najib dan Menteri di JPM diatas keputusan tepat dan bijak biarpun agak terlambat untuk menukar KP BTN kerana masa yang ada cuma tinggal 2 tahun 6 bulan sahaja lagi tetapi bak  kata pujangga `some thing better than nothing',sekurang-kurangnya kalian akhirnya menyedari sesuatu perlu dilakukan bagi menyelamatkan agensi ini.
Powered by Blogger.

Terbaru

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers