Monday, March 23, 2015

Sampai bila mereka ini mahu mengemis kuasa?

TIADA yang lebih menarik perhatian seluruh para pemain dan pemerhati politik, penjawat awam dan rakyat  di pelbagai lapisan dan kedudukan serta latar belakang agama  melainkan isu hudud atau lebih tepat Pindaan Enakmen Kanun Syariah II 1993 merangkumi Hudud,Kisas dan Takzir yang pembentangannya di DUN Kelantan telah diluluskan dengan mendapat sokongan sebulat suara termasuklah sokongan daripada 12 ADUN BN/UMNO. 

Satu keputusan yang  telah menyebabkan para cyber trooper RBA dan rakan-rakan sekutu dengannya hilang kata-kata dan telah terkunci papan keyboard masing-masing untuk terus merekayasa fitnah dan cerita  tentang 1MDB, jet baru kerajaan,GST dan juga perkahwinan Puteri  PM Najib. 

Malah yang lebih menarik, peristiwa yang akan tercatat dalam dokumentasi sejarah itu telah menjentik telur sebahagian pimpinan politik untuk mengadakan mesyuarat tergempar  dan ada yang tergagap-gagap membuat kenyataan berbaur marah,kesal dan saling ugut mengugut.

Serentak dengan itu muncullah para penganalisis daripada kalangan `licence politician' berbekalkan ilmu politik bertaraf PhD dan meramalkan akan berlaku itu dan ini manakala di kalangan `experience politician' pula sanggup keluar dari pertapaan mengupas berasaskan berapa banyak garam politik yang telah dimakan bahkan tidak kurang juga `corporate politician' membuat analisa berasaskan  disiplin bisnes yang menjadi pegangan. 
Powered by Blogger.

Terbaru

Rakan Blogger

Rujukan Entri

Kunjungan

Bila Keris Di Asam Limau

My photo
AKU bukan sesiapa.Biar kecil di sisi manusia tetapi ingin besar di sisi Allah.Biar rendah dipandang manusia tetapi tinggi di sisi Tuhan, Menulis melalui mata dan telinga,mencatat melalui akal dan sejengkal pengalaman. Aku cuma ingin mengisi kemerdekaan ini dengan berjiwa lepas bebas, keluar dan berlari meninggalkan jauh jiwa hamba.Aku tidak ingin jadi orang besar-besar jauh sekali bercita-cita untuk jadi Perdana Menteri, Menteri atau pemimpin yang ada-ada.Cukuplah aku menjadi aku..

Selamat Datang

Rangkaian

Followers